Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Histoloji | BIY 516 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NAZAN DENİZ YÖN ERTUĞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. NAZAN DENİZ YÖN ERTUĞ, |
Dersin Yardımcıları | yok |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Sistemlerin histolojik özelliklerinin anlaşılması ve öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Sinir sistemi, dolaşım sistemi, üreme sistemi ve organları, üriner sistem, sindirim sistemi ve sindirim kanalları ilişkili organlar, solunum sistemi, endokrin sistem histolojisi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sinir sistemi (Beyin, Beyincik, Beyin Kökü, Omurilik, PSS) | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Sinir sistemi (Gangliyonlar, Perifer Sinirler) | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Üriner sistem (Böbrekler) | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Üriner sistem ( İdrarı ileten yollar) | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
5 | Dişi Üreme sistemi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
6 | Erkek Üreme sistemi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
7 | Dolaşım sistemi (Kalp) | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
8 | Dolaşım sistemi ( Kan Damarları, Lenf Damarları) | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
9 | Ara Sınav | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
10 | Sindirim sistemi (Ağız boşluğu, Yutak, Yemek Borusu, Basit Mide) | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
11 | Sindirim sistemi (Pancreas, Karaciğer, Safra kesesi) | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
12 | Solunum sistemi (Burun boşluğu, Nazofarinks, Gırtlak) | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
13 | Solunum sistemi (Hava borusu, Akciğerler) | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
14 | Endokrin sistemi(Hipofiz, Epifiz) | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
15 | Endokrin sistemi (Tiroid, Paratroid, Adren, Paragangliyonlar) | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sinir sistemi (Beyin, Beyincik, Beyin Kökü, Omurilik, PSS) | |
2 | Sinir sistemi (Gangliyonlar, Perifer Sinirler) | |
3 | Üriner sistem (Böbrekler) | |
4 | Üriner sistem ( İdrarı ileten yollar) | |
5 | Dişi Üreme sistemi | |
6 | Erkek Üreme sistemi | |
7 | Dolaşım sistemi (Kalp) | |
8 | Dolaşım sistemi ( Kan Damarları, Lenf Damarları) | |
9 | Sindirim sistemi (Ağız boşluğu, Yutak, Yemek Borusu, Basit Mide) | |
10 | Sindirim sistemi (Pancreas, Karaciğer, Safra kesesi) | |
11 | Solunum sistemi (Burun boşluğu, Nazofarinks, Gırtlak) | |
12 | Solunum sistemi (Hava borusu, Akciğerler) | |
13 | Endokrin sistemi(Hipofiz, Epifiz) | |
14 | Endokrin sistemi (Tiroid, Paratroid, Adren, Paragangliyonlar) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Aytekin, Y., Solakoğlu, S. Temel Histoloji. Nobel Tıp Kitabevi. 2007 |
Ders Kaynakları | 1)Kayalı, H. Özel Histoloji. İ.Ü. Yayınları. 1992 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzmanlık Alanı ölçeğinde metot geliştirme yöntemlerini ve bilgi elde etme yöntemlerini sağlama | X | |||||
2 | Konu üzerine uygulama yapabilme | X | |||||
3 | Alanıyla ilgili literatür düzeyinde temel bilgiye sahip olma | X | |||||
4 | Sonuçlarını anlatabilme ve tartışabilme | X | |||||
5 | Özgün konular belirleyebilme | X | |||||
6 | Biyoloji alanındaki kazanımlarını disiplinler arası çalışmalarda kullanma yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
7 | Proje tabanlı çalışma yönünde tutum geliştirir. | X | |||||
8 | Akademik ve kültürel birikimi ile bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | X | |||||
9 | Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini alan amaçları doğrultusunda ileri düzeyde kullanabilir. | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
11 | Biyoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bilgilerini ilgili bilim dallarında uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
12 | Çalışma alanındaki konularda/uygulamalarda, evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik değerlere sahip bir bireydir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |