Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ahmet Hamdi Tanpınar | TED 622 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE YAZMA YÖNTEMLERİ |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. YILMAZ DAŞCIOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. E. Neşe Demirdeler, Arş. Gör. M. Mustafa Örücü, Arş. Gör. Elmas Karakaş, Arş. Gör. Samet Çakmaker |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ahmet Hamdi Tanpınar çağdaş Türk edebiyatının, bilhassa cumhuriyet döneminin en önemli şahsiyetlerinden biridir. Roman türünde verdiği modernist örnekler kendisinden sonra gelen romancılara tesir etmiş; Türk romanının bugünkü şeklini almasında pay sahibi olmuştur. Bu yönüyle Tanpınar, modern Türk edebiyatı üzerine çalışacak araştırmacıların üzerinde durması gereken bir isimdir. |
Dersin İçeriği | Tanpınar’ın Türk Edebiyatındaki Yeri Tanpınar’ın Edebiyat Tarihçiliği ve 19. Asır Türk Edebiyatı Tarihi Tanpınar’ın Romancılığı Mahur Beste Huzur Sahnenin Dışındakiler Saatleri Ayarlama Enstitüsü Tanpınar’ın Şiirleri Tanpınar ve Modernizm Tanpınar ve Gelenek Tanpınar’ın Etkilendiği Edebiyatçılar ve Türk Edebiyatında Tanpınar Etkisi Rüya, Musiki ve Tanpınar Tanpınar’da Zaman Algısı Tanpınar’da İroni Tanpınar Üzerine Yazılanlar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | anpınar’ın Türk Edebiyatındaki Yeri | |
2 | Tanpınar’ın Edebiyat Tarihçiliği ve 19. Asır Türk Edebiyatı Tarihi | |
3 | Tanpınar’ın Romancılığı: Mahur Beste | |
4 | Tanpınar’ın Romancılığı: Huzur | |
5 | Tanpınar’ın Romancılığı: Sahnenin Dışındakiler | |
6 | Tanpınar’ın Romancılığı: Saatleri Ayarlama Enstitüsü | |
7 | Tanpınar’ın Şiirleri | |
8 | Tanpınar ve Modernizm | |
9 | Tanpınar ve Gelenek | |
10 | Tanpınar’ın Etkilendiği Edebiyatçılar ve Türk Edebiyatında Tanpınar Etkisi | |
11 | Rüya, Musiki ve Tanpınar | |
12 | Tanpınar’da Zaman Algısı | |
13 | Tanpınar’da İroni | |
14 | Tanpınar Üzerine Yazılanlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Alptekin, Turan, Bir Kültür Bir İnsan: Ahmet Hamdi Tanpınar ve Edebiyatımıza Bakışlar, Nakışlar Yay., İst., 1975. Dellaloğlu, Besim, Bir Tanpınar Fetişizmi, Ufuk Yayınları, İstanbul, 2014. Demiralp, Oğuz, Kutup Noktası, Yapı Kredi Yay., İst., 1993. Emil, Birol, Yaşadığım Gibi, Dergâh Yay. İst. 1962. Enginün, İnci, Şiirler, Dergâh Yay. İst. 1971. Güven, Güler, Aydaki Kadın, Adam Yay. İst. 1989. Güven, Güler Tanpınar’dan Ders Notları, Dergah Yay, 2014 İnci, Handan Ahmet Hamdi Tanpınar Zamanı, Kapı Yayınları, İstanbul, Şahin, İbrahim, Haz ve Günah, Kapı Yayınları, İstanbul, 2015. Kaplan, Mehmet, Tanpınar´ın Şiir Dünyası, Dergâh Yay. 2.bs.İst.1983. Kerman, Zeynep, Edebiyat Üzerine Makaleler, Dergâh Yay. İst. 1969. Kerman, Zeynep, Mektuplar, Dergâh Yay. 2. bs. İst. 1992. Kerman, Zeynep, Günlüklerin Işığında Tanpınar’la Başbaşa , Dergah, 2007 Orhan Okay, Bir Hülya Adamının Romanı, Dergah Yayınları, İstanbul, 2010. Seval Şahin, Modernizmin Oyunu Oyunun Modernizmi Tanpınar’da Oyun, Kapı Yay, 2013 Şerif Eskin, Zamanın ve Hafızanın Kıyısında, Dergah Yay., 2014 Tecer, Ahmet Kutsi, "Tanpınar´ın Mektupları", Varlık, c. 31, S. 616, 15 Mayıs 1964, s. 8-9. Tanpınar, Ahmet Hamdi, 19. Asır Türk Edebiyatı Tarihi Tanpınar, Ahmet Hamdi, Saatleri Ayarlama Enstitüsü Tanpınar, Ahmet Hamdi, Mahur Beste Tanpınar, Ahmet Hamdi, Huzur Tanpınar, Ahmet Hamdi, Beş Şehir Tanpınar, Ahmet Hamdi, Yahya Kemal Tanpınar, Ahmet Hamdi, Edebiyat Üzerine Makaleler Tanpınar, Ahmet Hamdi, Yaşadığım Gibi Tanpınar, Ahmet Hamdi, Abdullah Efendinin Rüyaları Tanpınar, Ahmet Hamdi, Yaz Yağmuru Tanpınar, Ahmet Hamdi, Bütün Şiirleri Tanpınar, Ahmet Hamdi, “Ahmet Hamdi Tanpınar’ın Hatıraları”, 2. Kaynaklar, 1984, s. 71-75. Tanpınar, Ahmet Hamdi, “-Düşünceler- Hatıra ve Düşünceler”, Ulus, no: 13336, 15 Ekim 1960, s. 2. Tanpınar, Ahmet Hamdi, “-Müşahedeler- Suçüstü”, Cumhuriyet, 14 Haziran 1960, s. 2-3. Tanpınar, Ahmet Hamdi, “Kıymetler ve Tahminler, Bugünün Sanatı”, 28 İkinci kânun 1938, s. 6. Uçman, Abdullah, Handan İnci, Bir Gül Bu Karanlıklarda, 3F Yayınları, İstanbul, 2008. Uçman, Abdullah, "Tanpınar´ın Ders Notları I, Yakup Kadri", Dergâh, S. 2, Nisan 1990, s. 8-9. Uçman, Abdullah, "Tanpınar´ın Ders Notları II, Halide Edib", Dergâh, S. 3, Mayıs 1990, s. 8-9. Uçman, Abdullah, "Tanpınar´ın Ders Notları III, Halit Refiğ", Dergâh, S. 4, Haziran 1990, s. 8-9. Uçman, Abdullah, "Tanpınar´ın Ders Notları IV, Ahmet Haşim", Dergâh, S. 5, Temmuz 1990, s. 8-9. Uçman, Abdullah, "Tanpınar´ın Ders Notları V, Yahya Kemal Veya Malzemenin Zaferi", Dergâh, S. 6, Ağustos 1990, s. 8-9. Uçman, Abdullah, "Tanpınar´ın Ders Notları VI, Abdülhak Hâmid", Dergâh, S. 7, Eylül 1990, s. 8-9. Uçman, Abdullah, "Tanpınar´ın Ders Notları I, Mehmed Çavuşoğlu´nun Kaleminden, Servet-i Fünûn Romanı", Dergâh, S.8, Ekim1990, s.8. Uçman, Abdullah, "Tanpınar´ın Ders Notları II, Mehmed Çavuşoğlu´nun Kaleminden", Dergâh, S. 9, Kasım 1990, s.8. Uçman, Abdullah, "Tanpınar´ın Ders Notları III, Mehmed Çavuşoğlu´nun Kaleminden, Bir Roman Mütalaası", Dergâh, S. 10, Aralık 1990. Uçman, Abdullah, "Tanpınar´ın Ders Notları IV, Mehmed Çavuşoğlu´nun Kaleminden", Dergâh, S. 11, Ocak 1991, s.8-9. Uçman, Abdullah, "Tanpınar´ın Ders Notları V, Mehmed Çavuşoğlu´nun Kaleminden", Dergâh, S. 12, Şubat 1991, s. 11. Oğuzertem, Süha, The Dead Tree of Compassion: Existence, Imagination, Love and Narcicism in Tanpınar’s Mahur Beste, doktora tezi, Indiana University, 1994. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk Edebiyatının yüzlerce yıllık hayat ve fikir akışını; bütün türler (şiir, roman, hikaye, tiyatro v.b.), edebi dönemler ve bunları belirleyen tarihi, siyasi, sosyal, kültürel etmenler, akımlar, topluluklar, hareketler ve edebi olaylar etrafında oluşan toplaşmaları; dönemlerin genel karakterleri ve önemli edebiyatçılarının eserlerini sebepleri ve sonuçlarıyla bir bütün olarak ele alır. | X | |||||
2 | Divan edebiyatı metinlerini, karşılaştırmalı bir yöntemle inceleyerek modern edebiyat yöntemleri ışığında yeni açılımlar sağlar. | ||||||
3 | Dil ile ilgili herhangi bir olguda pratik ve analitik yorum yapar. | ||||||
4 | Alan ile ilgili geniş bir kaynak bilgisi edinir ve bu kaynağa kendisinin de katkıda bulunabileceği ilmi disiplini kazanır. | ||||||
5 | Türk dünyasıyla sürekli iletişim hâlinde olur ve Çağdaş Türk Lehçelerini analiz eder ve yorumlar. | ||||||
6 | Türk Edebiyatının yüzyılları aşan dil, edebiyat, sanat ve hayat macerasını, derinlikli inceleme teknikleriyle araştırır. | ||||||
7 | Türk Edebiyatlarının dallanıp budaklandığı ve yayıldığı alanları, bütün yönleriyle, edebi olayları ile ve büyük dil ve edebiyat adamlarının seçkin eserleriyle bir bütün olarak ele alır. | ||||||
8 | Lisans eğitimi boyunca, belli bir donanıma sahip öğrenci, Lisansüstü eğitimde Klâsik ve Modern Edebiyat alanında, alanındaki uzmanlık bilgisini arttırır. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,12 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |