Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İnsan Kaynaklarının Sosyal Boyutu | SOS 626 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALİ ARSLAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Bayram Kahraman |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yönetimin sosyal boyutunu firma kültürüne adapte etmek, İnsan İlişkileri ve Değerler, Kurumsal sistem içinde Sosyal ilişkiler, Firmalarda Sosyal roller, Çalışan insanların sorumluluğu |
Dersin İçeriği | İşletmenin sosyal niteliği,Organizasyon Dizaynı, Yüksek Moral ve Motivasyon,Uyumlu Yönetim Anlayışı,İnsani ilişkilerde değerlerin rolü,Kuruma ait olma psikolojisi,Çalışan sorumluluğu,Liderliğin sosyal rolü, Yönetimin sosyal temelleri,İletişim ortamı,Problemleri birlikte çözmeyi sağlamak ,Yeniliğe Odaklanma,Kişi ve kurum bütünleşmesi,İşletme İçi Değişimler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İnsan Kaynaklarının sosyal boyutunun farkına varmak | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Sözlü Sınav, |
2 | Kurum kültürü oluşturmak | Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Proje / Tasarım, |
3 | Kurum insan ilişkilerini sistemleştirmek | Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Sınav, Proje / Tasarım, |
4 | Yönetim ve Organizasyon felsefesini oluşturmak | Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnsan Kaynakları etimolojisi | |
2 | İnsan Kaynaklarının sosyal boyutu | |
3 | İşletmelerde insan kaynakları | |
4 | modern işletmede insan kaynakları ve toplum | |
5 | örgüt ve işletme | |
6 | örgütlerin ve işletmelerin sosyolojik boyutu | |
7 | İşletme, örgüt ve toplum ilişkisi | |
8 | insan kaynakları kuramları ve örgüt | |
9 | Arasınav | |
10 | modern dünyada işletmeler ve örgütlenmeler | |
11 | dünya üzerinde insan kaynakları rolü ve önemi | |
12 | Türkiyede insan kaynaklarının rolü ve önemi | |
13 | Genel değerlendirme | |
14 | Tartışmalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Seyyar, Ali ve Cihan Selek Öz (2007), İnsan Kaynakları Terimleri Sözlüğü, Değişim Yayınevi, Sakarya. |
Ders Kaynakları | Bingöl, Dursun (2003), İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Yay., İstanbul. Taşkın, Erdoğan (2001), İşletme Yönetiminde Eğitim ve Geliştirme, Papatya Yay., İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1.Toplumsal konu ve problemleri sosyolojik bir yaklaşımla ele alıp çözümleyebilecek teorik bilgi donanımına sahip olmak. | X | |||||
1 | 1.Toplumsal konu ve problemleri sosyolojik bir yaklaşımla ele alıp çözümleyebilecek teorik bilgi donanımına sahip olmak. | X | |||||
2 | 2. Hem teorik hem uygulamalı bir sosyolojik araştırmayı yürütebilecek yöntem bilgisini edinmiş olmak. | X | |||||
2 | 2. Hem teorik hem uygulamalı bir sosyolojik araştırmayı yürütebilecek yöntem bilgisini edinmiş olmak. | X | |||||
3 | 3. Sosyolojik bilginin ediniminde ve kullanımında salt tekrarlayıcı değil, özgün ve katkı sağlayıcı bir çaba içinde olmak. | X | |||||
3 | 3. Sosyolojik bilginin ediniminde ve kullanımında salt tekrarlayıcı değil, özgün ve katkı sağlayıcı bir çaba içinde olmak. | X | |||||
4 | 4. Genel sosyolojik bilgiye sahip olmanın ötesinde ilgi alanına göre sosyolojinin alt disiplinlerinde daha derinlikli araştırma ve çalışmalarla uzmanlaşmak. | X | |||||
4 | 4. Genel sosyolojik bilgiye sahip olmanın ötesinde ilgi alanına göre sosyolojinin alt disiplinlerinde daha derinlikli araştırma ve çalışmalarla uzmanlaşmak. | X | |||||
5 | 5. Sosyal bilimlerde geliştirilen bilgi ve yaklaşımlara eleştirel ve sorgulayıcı bakma becerisi kazandırmak. | X | |||||
5 | 5. Sosyal bilimlerde geliştirilen bilgi ve yaklaşımlara eleştirel ve sorgulayıcı bakma becerisi kazandırmak. | X | |||||
6 | Bilimsel grup çalışmaları yapabilecek yabancı dil yeterliğine ulaşmak | X | |||||
6 | Bilimsel grup çalışmaları yapabilecek yabancı dil yeterliğine ulaşmak | X | |||||
7 | Disiplinler arası araştırma yapabilme donanımına sahip olmak | ||||||
7 | Disiplinler arası araştırma yapabilme donanımına sahip olmak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |