| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Moleküler Modelleme | FIZ 608 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Kuantum mekaniği ve Atom ve Molekül fiziği derslerini almış olmalı. |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÖMER TAMER |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. ÖMER TAMER, |
| Dersin Yardımcıları | Atom ve Molekül Fiziği Araştırma Görevlileri |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Fizik ve Teorik kimyada lisansüstü eğitim yapan öğrencilere yaptıkları deneysel çalışmaları kuantum mekaniksel olarak test etme ve sonuçları yorumlama yeteneği kazandırılmaya çalışılacaktır. |
| Dersin İçeriği | Moleküller hakkında genel bilgi, Moleküler Modellemede Temel Kavramlar, Moleküler Mekanik Yöntemler, Sınırlı ve sınırsız Hartree-Fock yöntemi, Temel Setler, Temel setlerin sınıflandırılması, Moleküllerin geometrik yapılarının optimumlaştırılması, Yoğunluk Fonksiyonu Teorisi, Elektron Korelasyon Yöntemleri, QM/MM Karma Modeller |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Molekülü ve moleküllerin genel özelliklerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 2 | Deneysel sonuçlarla teorik sonuçları karşılaştırabilme becerisini elde eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 3 | Teorik bilgileri günümüz koşullarındaki çalışmalara nasıl uygulanacağını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 4 | Yoğunluk fonksiyonu teorisini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 5 | HF yöntemini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 6 | Karma modelleri bilir ve bazı problemlere uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Moleküler hakkında genel bilgi | [1] Sayfa 1-5 |
| 2 | Moleküler Modellemede temel kavramlar | [2] Sayfa 3-11 |
| 3 | Moleküler Mekanik Metotlar | [1] Sayfa 6-52 |
| 4 | Sınırlı ve sınırsız Hartree-Fock metodu | [3] Sayfa 276-285 |
| 5 | Temel Setler | [3] Sayfa 285-290 |
| 6 | Temel setlerin sınıflandırılması | [2] Sayfa 97-110 |
| 7 | Moleküllerin geometrik yapılarının optimumlaştırılması | [2] Sayfa 39-59 |
| 8 | Uygulama | [2] Sayfa 49-59 |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Elektron Korelasyon Metotları | [3] Sayfa 291-301 |
| 11 | Yoğunluk Fonksiyonu Teorisi | [3] Sayfa 301-304 |
| 12 | Yoğunluk Fonksiyonu Teorisi | [1] Sayfa 177-194 |
| 13 | QM/MM Karma Modeller | [1] Sayfa 177-194 |
| 14 | Uygulama | [3] Sayfa 316-319 |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] F. JENSEN, Introduction to Computational Chemistry, John Wiley & Sons, 1999. [2] J.B. Foresman, A. Frisch, Exploring Chemistry with Electronic Structure Methods, Gaussian Inc., Pittsburgh PA 1996. [3] P.W. ATKINS,R.S. FRIEDMAN, Molecular Quantum Mechanics, Oxford University Press Inc., 1997. |
| Ders Kaynakları | [4] C. J. CRAMER, Essentials of Computational Chemistry: Theories and Models, John Wiley & Sons, 2004. [5] I.R. LEVINE, Quantum Chemistry, Prentice-Hall, 1991. [5] I. PRIGOGINE, S. A. RICE, dvances in Chemical Physics, John Wiley & Sons, 1996. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yüksek lisans ve Doktora eğitiminde edinilen bilgileri lisansüstü alanlarda kullanabilme. | X | |||||
| 2 | Kaynak tarama, sunum yapabilme, bir deney düzeneği hazırlayabilme, uygulayabilme ve çalışma alanı ile ilgili sonuçları yorumlayabilme. | X | |||||
| 3 | Disiplin içi ve disiplinler arası grup çalışmaları yapabilme. | X | |||||
| 4 | Bireysel çalışma becerisini kullanarak seminer, kongre, sempozyum, çalıştay v.b. gibi çeşitli iletişim ortamlarında çalışmalarını ve fikirlerini paylaşabilme. | ||||||
| 5 | Öğrencinin lisans ve lisansüstü çalışmalarından kazandığı bilgi ve deneyimlerini kullanarak bilimsel bir yayın hazırlayabilme. | ||||||
| 6 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeleme ve çözümleme becerisi. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Molekülü ve moleküllerin genel özelliklerini açıklar. | ||||||
| 2 | Deneysel sonuçlarla teorik sonuçları karşılaştırabilme becerisini elde eder. | ||||||
| 3 | Teorik bilgileri günümüz koşullarındaki çalışmalara nasıl uygulanacağını bilir. | ||||||
| 4 | Yoğunluk fonksiyonu teorisini açıklar. | ||||||
| 5 | HF yöntemini açıklar. | ||||||
| 6 | Karma modelleri bilir ve bazı problemlere uygular. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 5 |
| 2. Kısa Sınav | 5 |
| 1. Ödev | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
| Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
| Ödev | 1 | 8 | 8 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 142 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||