Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Grup Teori ve Kimyadaki Uygulamaları | KIM 623 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HÜSEYİN KARACA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amacı grup teorinin matematiksel temellerini ve bununla birlikte, grup teorisinin molekül orbital teorisine, titreşim spektroskopisine, kristal yapılara ve ligand alan teorisine uygulamasını öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Moleküler simetri, Simetri İşlemleri ve Simetri grupları. Grup teorisi ve tanımlamaları grupların çarpım tabloları. Grupların gösterimleri, benzerlik dönüşümleri, Simetri İşlemlerinin matrislerle gösterimi, İndirgenebilir gösterimler ve karakter tabloları, Moleküler titreşimler, Normal koordinat analizi, Moleküler orbitaller ve enerji diyagramları, Molekül Orbital teorisinin inorganik bileşiklere uygulaması, Elektronik haller ve seçim kuralları, Ligand Alan Teorisi, Molekül Orbital teorisinin organik moleküllere uygulaması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Moleküllerin simetri grubunun belirlenmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
2 | Temel simetri grupları ve matematiksel özelliklerinin tanımlanması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
3 | Titreşim spektroskopisinin yorumlanması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
4 | Ligand alan teorisinin kompleks bileşiklere uygulanması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
5 | Molekül orbitallerin enerji düzeylerini ve simetrilerini tahmin etmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Moleküler simetri, Simetri İşlemleri ve Simetri grupları | Sayfa:1-20 |
2 | Grup teorisi ve tanımlamaları, grupların çarpım tabloları | Sayfa:21-66 |
3 | Grupların gösterimleri, benzerlik dönüşümleri | Sayfa:21-66 |
4 | Simetri İşlemlerinin matrislerle gösterimi | Sayfa:67-106 |
5 | İndirgenebilir gösterimler ve karakter tabloları | Sayfa:67-106 |
6 | Moleküler titreşimler, Normal koordinat analizi | Sayfa:107-160 |
7 | Moleküler titreşimler, Normal koordinat analizi | Sayfa:107-160 |
8 | Moleküler orbitaller ve enerji diyagramları | Sayfa:161-248 |
9 | ARA SINAV | Sayfa:161-248 |
10 | Moleküler orbitaller ve enerji diyagramları | |
11 | Molekül Orbital teorisinin inorganik bileşiklere uygulaması | Sayfa:161-248 |
12 | Elektronik haller ve seçim kuralları | Sayfa:249-278 |
13 | Ligand Alan Teorisi | Sayfa:279-316 |
14 | Molekül Orbital teorisinin organik moleküllere uygulaması | Sayfa:279-316 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Prof.Dr.Cemal Kaya, Yrd.Doç.Dr.Duran Karataş ?MOLEKÜLER SİMETRİ? Palme Yayıncılık, 2010. |
Ders Kaynakları | 1. F. A. Cotton, ?Chemical Applications of Group Theory?, Third Edition, 1990, A Wiley-Interscience Application 2. Prof. Dr.Halis Ölmez, Prof. Dr.Hasan İçbudak ?Kimyasal Yaklaşımla Simetri ve Grup Teoriye Giriş? MKM (Marmara Kitap Merkezi Yayınları), 2012 3. Shriver & Atkins ?Inorganic Chemistry? fourth Edition, OXFORD University Press, 2006. 4. Gary Miessler, Donald A. Tarr. Çeviri: Prof.Dr.Nurcan Karacan, Doç.Dr.Perihan Gürkan ?İnorganik Kimya? Palme Yayıncılık, 2002. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
2 | Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. | X | |||||
3 | Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular. | X | |||||
4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular. | X | |||||
7 | En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | X | |||||
8 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. | X | |||||
10 | Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası ileri derecedeki çalışmalarda uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |