Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Temiz Enerji | EEM 610 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. CENK YAVUZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. CENK YAVUZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Lisansüstü çalışması yapan öğrencilerin Enerji ihtiyacı, çevre kirliliği ve küresel ısınmanın Dünyanın en önemli sorunları haline geldiği günümüzde Temiz Enerji Kaynakları ve bunların konvansiyonel enerji kaynaklarına göre avantajlarını öğrenmesi ve bunları hayata geçirebilecek yetkinlik seviyesine ulaşmaları, bu bağlamda Temiz Enerji Kaynaklarının yaygın kullanımı için bilimsel ve teknik altyapının oluşturulabilmesi |
Dersin İçeriği | Temiz enerji, küresel ısınma ve sera gazlarının salınımı, güneş enerjisi uygulamaları, rüzgar enerjisi uygulamaları, jeotermal enerji, hidroelektrik santraller, biyoyakıtlar, hidrojen ve yakıt hücreleri, sanayide ve günlük hayatta temiz enerji uygulamaları ve temiz enerji kaynağı olarak enerji tasarrufu |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temiz Enerji Kaynaklarını tanır | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
2 | Konvansiyonel Enerji Kaynaklarının çevresel etkilerini ve bunların nasıl önleneceğini bilir | Örnek Olay, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Performans Görevi, |
3 | Temiz Enerji Kaynaklarına ait santrallerin çalışma prensiplerini bilir | Problem Çözme, Gösteri, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Performans Görevi, |
4 | Temiz Enerji projeleri tasarlar | Beyin Fırtınası, Gösteri, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Enerji kaynaklarının tanıtımı ve "Temiz Enerji" konsepti | |
2 | Çevre kirliliği, küresel ısınma ve sera gazlarının tanınması | |
3 | Temiz enerji ile ilişki uluslararası mevzuat | |
4 | En kolay Temiz Enerji: Enerji Tasarrufu | |
5 | Güneş Enerjisi | |
6 | Güneş enerji sistemlerinin planlaması ve hesaplamalar | |
7 | Rüzgar Enerjisi | |
8 | Rüzgar enerji sistemlerinin planlaması ve hesaplamalar | |
9 | Jeotermal Enerji | |
10 | Hidroelektrik Enerji | |
11 | Biyo-kütle ve biyo-yakıt kavramları | |
12 | Hidrojen enerjisi ve yakıt hücreleri | |
13 | Konutlar için temiz enerji uygulamaları | |
14 | Endüstriyel alanlar ve şehirler için temiz enerji uygulamaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1) J. Klapp, Towards a Cleaner Planet: Energy for the Future, Springer, 2007 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | ||||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | ||||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Seminer) | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |