Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Robotik | MKM 513 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. RECEP KOZAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Musta Eroğlu |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Robotik bilim dalı hakkında genel bilgiler vermek, Robot mekaniğini incelemek, Robot kontrolu ve ileri kontrol algoritmalarını anlatmak, Robot programlama dilleri hakkında genel bilgiler vermek. |
Dersin İçeriği | Giriş, Robotların sınıflandırılması, Robot kolu kinematiği ve dinamiği, Yörünge planlama, Robot kontrolu, Sensörler, Robot programlama dilleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Robot bilimi hakkında temel bilgileri açıklayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
2 | Robot kinematiğini yorumlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
3 | Robot dinamiğini yorumlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
4 | Robot yörüngesi oluşturabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
5 | Robot kontrolunu yorumlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
6 | Robot kontrol algoritmalarını karşılaştırabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, |
7 | Robot sensörlerini sınıflandırabilir | Anlatım, | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Robotiğe giriş, tanımlar, genel bilgiler | |
2 | Robotların sınıflandırılması, eklem yapılarının incelenmesi | |
3 | Robot kolu kinematiği | |
4 | Robot kolu dinamiği | |
5 | Robot dinamik denklemlerinin çıkarılması | |
6 | Robotlarda yörünge planlaması | |
7 | Robot kontrolu | |
8 | Robot kontrolunda ileri algoritmalar | |
9 | Vize sınavı | |
10 | Robotlarda kullanılan sensörler | |
11 | Robotlarda kullanılan motorların seçimi | |
12 | Robotlarda görme olayı | |
13 | Robot programlama dilleri | |
14 | Robotlarda görev planlama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Prof.Dr. Recep Kozan, Robotik Ders Notları |
Ders Kaynakları | [2] Koivo, J., Fundamentals for Control of Robotic Manipulators. [4] Lee, C.,S.,G., Robotics-Control,Sensing;Vision and Intelligence. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | ||||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | ||||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Robot bilimi hakkında temel bilgileri açıklayabilir | ||||||||||||
2 | Robot kinematiğini yorumlayabilir | ||||||||||||
3 | Robot dinamiğini yorumlayabilir | ||||||||||||
4 | Robot yörüngesi oluşturabilir | ||||||||||||
5 | Robot kontrolunu yorumlayabilir | ||||||||||||
6 | Robot kontrol algoritmalarını karşılaştırabilir | ||||||||||||
7 | Robot sensörlerini sınıflandırabilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
2. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |