| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Robotik | MKM 513 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. RECEP KOZAN | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Musta Eroğlu  | 
                                
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim | 
| Dersin Amacı | Robotik bilim dalı hakkında genel bilgiler vermek, Robot mekaniğini incelemek, Robot kontrolu ve ileri kontrol algoritmalarını anlatmak, Robot programlama dilleri hakkında genel bilgiler vermek.  | 
                                
| Dersin İçeriği | Giriş, Robotların sınıflandırılması, Robot kolu kinematiği ve dinamiği, Yörünge planlama, Robot kontrolu, Sensörler, Robot programlama dilleri.  | 
                                
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Robot bilimi hakkında temel bilgileri açıklayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, | 
| 2 | Robot kinematiğini yorumlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, | 
| 3 | Robot dinamiğini yorumlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, | 
| 4 | Robot yörüngesi oluşturabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, | 
| 5 | Robot kontrolunu yorumlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, | 
| 6 | Robot kontrol algoritmalarını karşılaştırabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, | 
| 7 | Robot sensörlerini sınıflandırabilir | Anlatım, | Ödev, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Robotiğe giriş, tanımlar, genel bilgiler | |
| 2 | Robotların sınıflandırılması, eklem yapılarının incelenmesi | |
| 3 | Robot kolu kinematiği | |
| 4 | Robot kolu dinamiği | |
| 5 | Robot dinamik denklemlerinin çıkarılması | |
| 6 | Robotlarda yörünge planlaması | |
| 7 | Robot kontrolu | |
| 8 | Robot kontrolunda ileri algoritmalar | |
| 9 | Vize sınavı | |
| 10 | Robotlarda kullanılan sensörler | |
| 11 | Robotlarda kullanılan motorların seçimi | |
| 12 | Robotlarda görme olayı | |
| 13 | Robot programlama dilleri | |
| 14 | Robotlarda görev planlama | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] Prof.Dr. Recep Kozan, Robotik Ders Notları  | 
                                
| Ders Kaynakları | [2] Koivo, J., Fundamentals for Control of Robotic Manipulators. [4] Lee, C.,S.,G., Robotics-Control,Sensing;Vision and Intelligence.  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | ||||||
| 2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
| 3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
| 4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
| 5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | ||||||
| 6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
| 7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
| 8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
| 9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
| 10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
| 11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
| 12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Robot bilimi hakkında temel bilgileri açıklayabilir | ||||||||||||
| 2 | Robot kinematiğini yorumlayabilir | ||||||||||||
| 3 | Robot dinamiğini yorumlayabilir | ||||||||||||
| 4 | Robot yörüngesi oluşturabilir | ||||||||||||
| 5 | Robot kontrolunu yorumlayabilir | ||||||||||||
| 6 | Robot kontrol algoritmalarını karşılaştırabilir | ||||||||||||
| 7 | Robot sensörlerini sınıflandırabilir | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 70 | 
| 1. Ödev | 10 | 
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 10 | 
| 2. Ödev | 10 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 | 
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 | 
| Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 | 
| Ödev | 2 | 15 | 30 | 
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 | 
| Toplam İş Yükü | 161 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||