| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Hidrolikte Sayısal Yönt. | INM 571 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. OSMAN SÖNMEZ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Hidrolik Mühendisliği çalışmalarında kullanılan güncel programları ve programların alt yapısını oluşturan temel kanunlar ve denklemler öğretilerek, sorunlara karşı etkin çözümler üreten hidrolik mühendisliği bilgisi kazandırmak. |
| Dersin İçeriği | Hidrolojide sistem yaklaşımı. Hidrolojik sistemlerin modellenmesi, hidrolojik sistemlerin temel denklemleri. Lineer sistem modelleri, yağış-akış modelleri. Birim hidrograf, Hidrolojide istatistik yöntemlerin uygulanması, Akım serilerinin modellenmesi, Taşkın frekans analizi, bilgisayar uygulamaları, hidrolojide risk analizi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Taşkın Kavramı ve İçerik | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, | Sınav, Proje / Tasarım, |
| 2 | Taşkınları Etkileyen Faktörler | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, | Sınav, Proje / Tasarım, |
| 3 | Yağış-Akış İlişkileri | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, | Sınav, Proje / Tasarım, |
| 4 | Farklı Yöntemler ile Tekerrürlü Taşkın Tahmin Debisi Hesabı | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, | Sınav, Proje / Tasarım, |
| 5 | Taşkın Modelleme | Anlatım, Gösterip Yaptırma, | Proje / Tasarım, |
| 6 | Taşkın Risk Haritalama | Anlatım, Gösterip Yaptırma, | Proje / Tasarım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Taşkın Kavramı ve İçerik | |
| 2 | Taşkınları Etkileyen Faktörler | |
| 3 | Yağış-Akış İlişkileri | |
| 4 | Hidrograf Analizi | |
| 5 | Küçük ve Orta Ölçekli Havzalar için Yöntemler-Birim Hidrograf Yöntemi-SCS Yöntemi | |
| 6 | İstatik Yöntemler | |
| 7 | Taşkınlar için Önemli Olasılık Dağılımları | |
| 8 | 1 ve 2 Boyutlu Taşkın Analiz Yöntemleri | |
| 9 | Coğrafi Bilgi Sistemi (ArcGİS) | |
| 10 | 1 Boyutlu Taşkın Modeli Uygulaması | |
| 11 | 1 Boyutlu Taşkın Modeli Uygulaması | |
| 12 | 1 Boyutlu Taşkın Modeli Uygulaması | |
| 13 | Taşkın Tehlike ve Risk Haritalarının Üretilmesi | |
| 14 | Taşkın Tehlike ve Risk Haritalarının Üretilmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | BAYAZIT, M.,ÖNÖZ, B., Taşkın ve Kuraklık Hidrolojisi,İTÜ,2008 |
| Ders Kaynakları | BAYAZIT, M.,ÖNÖZ, B., Taşkın ve Kuraklık Hidrolojisi,İTÜ,2008 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
| 2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
| 3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
| 4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
| 5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
| 6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
| 7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
| 8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
| 9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
| 10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
| 11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
| 12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Taşkın Kavramı ve İçerik | ||||||||||||
| 2 | Taşkınları Etkileyen Faktörler | ||||||||||||
| 3 | Yağış-Akış İlişkileri | ||||||||||||
| 4 | Farklı Yöntemler ile Tekerrürlü Taşkın Tahmin Debisi Hesabı | ||||||||||||
| 5 | Taşkın Modelleme | ||||||||||||
| 6 | Taşkın Risk Haritalama |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
| 1. Final | 70 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
| Final | 3 | 15 | 45 |
| Toplam İş Yükü | 151 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||