Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Elektriksel ve Kimyasal Kaplama Teknikleri | MTM 535 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AHMET ALP |
Dersi Verenler | Prof.Dr. AHMET ALP, Doç.Dr. MEHMET UYSAL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Endüstride çok yaygın olarak kullanılan yüzey kaplama yöntemlerinin kullanım amacını, avantajını, uygulama şekillerini; metal, alaşım, kompozit gibi çok çeşitli kaplama malzemelerinin akımlı, akımsız, kimyasal ve elektriksel yöntemlerle uygulamalarını, mukayesesini öğretmek, son yıllarda geliştirilen modern ve alternatif bazı kaplama yöntemleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Metal kaplama ve diğer alternatif kaplamaların uygulama alanları, kimyasal ve elektrokimyasal kavramlar, kaplama yöntemlerinin sınıflandırılması ve karşılaştırılması, kaplama öncesi yüzey hazırlama, kaplama aparatları, katkılar ve etkileri, akımsız nikel ve kompozit kaplama, alaşım kaplama, bazı elektrolitik kaplamalar (nikel, kalay, krom, gümüş, altın, bakır, çinko kaplamalar), elektrolitik kompozit kaplama, eloksal kaplama, elektroforetik kaplama, galvaniz kaplama, mikroark oksidasyon ile kaplama, problemler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çok çeşitli elektriksel ve kimyasal kaplama yöntemlerini kavrar, | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Kaplamanın temel kavramlarını hatırlar | ||
3 | Elektriksel ve kimyasal temel kaplama kanunlarını ve farkını kavrar, | ||
4 | Kaplama yöntemlerinin ve kaplama malzemelerinin tercih usullerini öğrenir | ||
5 | Son yıllarda geliştirilen kaplama yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur | ||
6 | Kaplama işleminin uygulamasını yaparak tecrübe kazanır | ||
7 | Kaplama proseslerinin temel adımlarını öğrenir | ||
8 | Kaplama tabakasının kontrolü hakkında bilgi sahibi olur | ||
9 | Konu ile ilgili rapor yazma, sunum yapma becerisi kazanır |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Metal kaplama ve diğer alternatif kaplamaların uygulama alanları, | 1. Hafta Sunusu |
2 | Kimyasal ve elektrokimyasal kavramlar, kaplama yöntemlerinin sınıflandırılması, karşılaştırılması, | 2. Hafta Sunusu |
3 | Kaplama öncesi yüzey hazırlama, kaplama aparatları, katkılar ve etkileri, | 3. Hafta Sunusu |
4 | akımsız metal, alaşım ve kompozit kaplamalar | 4. Hafta Sunusu |
5 | Sıcak daldırmayla galvaniz kaplama, eloksal kaplama | 5. Hafta Sunusu |
6 | Bazı elektrolitik kaplamalar (bakır, çinko, nikel, kalay gibi), | 6. Hafta Sunusu |
7 | Bazı elektrolitik kaplamalar (krom, gümüş, altın gibi), | 7. Hafta Sunusu |
8 | Elektrolitik kompozit kaplamalar (nikel+SiC/Al2O3 gibi), | 8. Hafta Sunusu |
9 | Elektroforetik kaplamalar | 9. Hafta Sunusu |
10 | mikroark oksidasyonla kaplama | 10 Hafta Sunusu |
11 | Problem çözümleri | 11. Hafta Sunusu |
12 | Literatür örneklemelerine ait ödev sunumları ve tartışma | Ödev sunusu |
13 | Literatür örneklemelerine ait ödev sunumları ve tartışma | Ödev sunusu |
14 | Literatür örneklemelerine ait ödev sunumları ve tartışma | Ödev sunusu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Galvano Teknik, İ.K.Yonar, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 1979. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | ||||||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | ||||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |