Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Demir Çelik Üretimi | MTM 510 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TUĞBA TUNÇ PARLAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Demir Çelik Üretiminde kullanılan ileri teknolojileri tanıtmak, Türkiye ve Dünya Demir Çelik sektörünün sorunlarını tartışmak, Türkiye Demir Çelik Tesislerinin iyileştirilmesine yönelik görüşleri ortaya koymak ve endüstriyel uygulamalardan örnekler vermek dersin amacını oluşturmaktadır. |
Dersin İçeriği | Genel Tanımlar, İleri Teknolojilerin Ortaya Çıkış Sebepleri, İleri Teknolojilerin Tanıtımı, Ürünler ve Türkiye ve Dünya’ da Demir Çelik Üretimi, Sünger Demir ve Özellikleri, Midrex Prosesi, HyLI-III Prosesleri, Circored Prosesi, Fasmet/Fastmelt Prosesleri, Corex Prosesi, SL/RN Prosesi, Circofer Prosesi, Fasmet/Finmet Prosesleri, Tata/TSIL Prosesleri OSIL, ITmk3 Prosesleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Demir çelik üretimindeki yeni teknolojileri tanımlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Türkiye Demir Çelik sektörünün sorunlarını açıklayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Demir çelik sektöründeki endüstriyel uygulamaları tanımlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Demir çelik sektöründeki alınması gereken önlemleri açıklayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
5 | Yeni Tekniklerde kullanılan fırınları ve oluşan reaksiyonları açıklayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
6 | Türkiye Demir çelik potansiyelini ve sektördeki iş alanlarını tanımlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel Tanımlar, İleri Teknolojilerin Ortaya Çıkış Sebepleri | 1. Hafta Sunumu |
2 | İleri Teknolojilerin Tanıtımı, Ürünler ve Türkiye ve Dünya’ da Demir Çelik Üretimi | 2. Hafta Sunumu |
3 | Sünger Demir ve Özellikleri | 3. Hafta Sunumu |
4 | Midrex Prosesi | 4. Hafta Sunumu |
5 | HyLI-III Prosesleri | 5. Hafta Sunumu |
6 | Circored Prosesi | 6. Hafta Sunumu |
7 | Fasmet/Fastmelt Prosesleri | 7. Hafta Sunumu |
8 | Corex Prosesi + öğrenci ödev sunumu | 8. Hafta Sunumu |
9 | SL/RN Prosesi + öğrenci ödev sunumu | 9. Hafta Sunumu |
10 | SL/RN Prosesi + öğrenci ödev sunumu | 10. Hafta Sunumu |
11 | Circofer Prosesi + öğrenci ödev sunumu | 11. Hafta Sunumu |
12 | Fasmet/Finmet Prosesleri + öğrenci ödev sunumu | 12. Hafta Sunumu |
13 | Tata/TSIL Prosesleri+ öğrenci ödev sunumu | 13. Hafta Sunumu |
14 | OSIL, ITmk3 Prosesleri + öğrenci ödev sunumu | 14. Hafta Sunumu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | "İleri Demir Çelik Üretimi” Sakarya Üniversitesi, Ders Notu |
Ders Kaynakları | 1. Doben, K.; “Circored&Circofer: Gas-based Direct Reduction Process for Iron Ore Fines”, Lurgi Metallurgie GmbH An Outokumpu Technology Co. 2007 2. M.Gojic and S.Kozuh; “Development of Direct Reduction Process and Smelting Reduction Processes for the Steel Production”, Faculty of Metallurgy, University of Zagreb, 2006 3. Özdabak, A., “Demir Çelik ve Enerji”, Erdemir Bilim ve Teknoloji Serisi, Nisan 2004. 4. Martin, L.; “Ironmaking Process Alternatives Screening Study” Volume I: Summary Report, Dept. of Energy, USA, 2000 ASM Handbook, “Properties and Selection: Irons, Steels and High Performance Alloys”, Vol. 1, ASM International, 1990 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |