Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bağ Teorileri | KIM 527 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MERYEM NİLÜFER YARAŞIR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Lisans üstü öğrencilere bağ teorileri ve bu teorilerin kimyada önemi hakında bilgi vermek |
Dersin İçeriği | Kimyasal bağa giriş, iyonik, kovalent, koordinasyon ve hidrojen bağı, İnorganik moleküllerde elektronik yapıların moleküler orbital ve ligand alan kuramları ile açıklanmas |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bağ Kuramlarını tanımlar ve kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Atomlar arasındaki etkileşimleri anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Moleküler yapıyı belirler | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Moleküler simetriyi anlayarak bağlanmanın nasıl oluştuğunu anlar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
5 | Bağlar ve atomlar arasındaki etkileşimleri anlar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
6 | Koordinasyon Kimyasındaki temel kavramları anlar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
7 | Koordinasyon kimyasındaki bağlanmaların nasıl oluştuğunu kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
8 | Değerlik Bağ Kuramını anlar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
9 | Kristal Alan Kuramını anlar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
10 | Molekül Orbital Kuramını anlar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
11 | Kordinasyon bileşiklerinde sigma ve pi bağı kavramlarını kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
12 | Molekül orbital kuramıyla sigma ve pi bağılarını gösterir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
13 | Metal Karbonil bileşiklerinin spektroskopisini analiz edebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
14 | Organometalik kimyadaki temel kavramları kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
15 | Organometalik kimyadaki bağlanmaların nasıl oluştuğunu kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kimyasal Bağa Giriş | [1] Sayfa161- |
2 | Kovalent Bağlar | [1] Sayfa 81-124 |
3 | İyonik Bağlar | [1] Sayfa 127-130 |
4 | Metalik Bağlar | [1] Sayfa 147-155 |
5 | Hidrojen Bağları | [2] Sayfa 15-25 |
6 | Tanecikler arası Etkileşimler | 1] Sayfa 162-175 |
7 | Değerlik Bağ Teorisi | [1] Sayfa 85-123 |
8 | Moleküler Orbital Teorisi | [1] Sayfa 85-123 |
9 | ARASINAV | |
10 | Kordinasyon Bileşiklerinde Kimyasal Bağa Giriş | [2] Sayfa 363- |
11 | Değerlik Bağ Kuramı | 2] Sayfa 364-369 |
12 | Kristal Alan Kuramı | 2] Sayfa 369-392 |
13 | Molekül Orbital Kuramı | [2] Sayfa 392-398 |
14 | Ligand Alan Kuramı | [2] Sayfa 392-408 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1] [2] Tunalı N. Kemal, Özkar Saim Anorganik Kimya, Gazi Kitapevi, 2005, Ankara. |
Ders Kaynakları | [2] Kaya C., İnorganik Kimya I-II, 2008, Palme Yayıncılık [3]Shrıver D.F., Atkıns P.W.,Langford C.H., Inorganıc Chemistry, Oxford Universty press, 1994 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
1 | Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
2 | Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. | X | |||||
2 | Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. | X | |||||
3 | Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular. | X | |||||
3 | Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular. | X | |||||
4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. | X | |||||
4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular. | X | |||||
7 | En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2) | X | |||||
7 | En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2) | X | |||||
8 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve yeni problem çözme yöntemleri geliştirir. | X | |||||
8 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve yeni problem çözme yöntemleri geliştirir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. | X | |||||
10 | Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası ileri derecedeki çalışmalarda uygular. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bağ Kuramlarını tanımlar ve kavrar | |||||||||||||||||||
2 | Atomlar arasındaki etkileşimleri anlar. | |||||||||||||||||||
3 | Moleküler yapıyı belirler | |||||||||||||||||||
4 | Moleküler simetriyi anlayarak bağlanmanın nasıl oluştuğunu anlar | |||||||||||||||||||
5 | Bağlar ve atomlar arasındaki etkileşimleri anlar | |||||||||||||||||||
6 | Koordinasyon Kimyasındaki temel kavramları anlar | |||||||||||||||||||
7 | Koordinasyon kimyasındaki bağlanmaların nasıl oluştuğunu kavrar | |||||||||||||||||||
8 | Değerlik Bağ Kuramını anlar | |||||||||||||||||||
9 | Kristal Alan Kuramını anlar | |||||||||||||||||||
10 | Molekül Orbital Kuramını anlar | |||||||||||||||||||
11 | Kordinasyon bileşiklerinde sigma ve pi bağı kavramlarını kavrar | |||||||||||||||||||
12 | Molekül orbital kuramıyla sigma ve pi bağılarını gösterir | |||||||||||||||||||
13 | Metal Karbonil bileşiklerinin spektroskopisini analiz edebilir | |||||||||||||||||||
14 | Organometalik kimyadaki temel kavramları kavrar | |||||||||||||||||||
15 | Organometalik kimyadaki bağlanmaların nasıl oluştuğunu kavrar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |