Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Spektroskopik Teknikler I | KIM 506 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ABDİL ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ABDİL ÖZDEMİR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilerin spektroskopik teknikler hakkındaki bakış açılarının gelişmesine yardımcı olacaktır. Genel olarak deneysel spektroskopik sonuçları değerlendirebileceklerdir ve bunları kendi araştırma alanlarında kullanabileceklerdir. Öğrenciler aynı zamanda spektroskopik tekniklerle ilgili olarak pratik deneyimler kazanacaklardır. |
Dersin İçeriği | 1. Spektroskopiye giriş ve spektrokimyasal ölçümler. 2. Elektromanyetik Işıma 3. Spektrometre ve parçaları 4. Atomik ve moleküler spektroskopi 5. Moleküler spektroskopiye giriş ve ışığın önemi. 6. UV-Görünür bölge spektroskopisi. 7. Moleküler lüminesanas spektroskopisi 8. Infrared spektroskopisi 9. Raman spektroskopisi ve saçılma olayı 10. NMR spektrokopisi ve manyetik etki 11. Kütle spektrometresi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenciler spektroskopik dataları değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | En çok kullanılan spektroskopik aletleri kullanabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Spektroskopik tekniklerin teorik temelleri hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Analizlerde hangi metodu seçeceklerini bilirler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | Araştırmalarında kullanacakları teknikleri bilirler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
6 | Bilinmeyen madde analizinde spektroskopinin önemini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
7 | Farklı spektroskopik teknikleri birbirini nasıl tamamladığını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Spektroskopi ve spektroskopik ölçümler | 1 |
2 | Elektromanyetik dalgalar, aynalar, prizmalar, interferometreler | 1 |
3 | Spektroskopik aletler ve genel özellikleri | 1 |
4 | Signal-gürültü ornaları, gürültü kaynakları ve türleri | 1 |
5 | Moleküler spektroskopiye giriş. | 1 |
6 | UV ve görünür bölge spektrofotometresi, Beers Law | 1 |
7 | Lüminesans spektroskopisi | 1 |
8 | Infrared spektroskopisi | 1 |
9 | Infrared spekturumları ve örnek problem çözümleri | 1 |
10 | Yıl içi sınavı | |
11 | Raman Spektrsokopisi | 1 |
12 | NMR Spektrsokopisi | 1 |
13 | Kütle Spektrometreleri | 1 |
14 | Molekül yapısı aydınlatma örnek problem çözümleri | 1 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Analytical Chemistry, J. -M. Mermet, M. Otto, H. M. Widmer, Willey-VCH, Wenheim, 1997 |
Ders Kaynakları | 2. Symmetry and spectroscopy, Daniel C. Harris and Michael D. Bertolucci, Oxford University, New York, 1989. 3. Spectrochemical Analysis, James D. Ingle, Jr, Stanly R. Crouch, Prentice Hall,New Jersey, 1988. 4. Instrumental Analysis, Douglas A. Skoog, James J. Leary, Saunders College Publishing, Orlando, 1992 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
1 | Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
2 | Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. | X | |||||
2 | Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. | X | |||||
3 | Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular. | X | |||||
3 | Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular. | X | |||||
4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. | X | |||||
4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular. | X | |||||
7 | En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2) | X | |||||
7 | En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2) | X | |||||
8 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve yeni problem çözme yöntemleri geliştirir. | X | |||||
8 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve yeni problem çözme yöntemleri geliştirir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. | X | |||||
10 | Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası ileri derecedeki çalışmalarda uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |