| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Maddenin Mekanik ve Termodinamik Özellikleri | FIZ 537 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALİ ÇORUH |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. ALİ ÇORUH, |
| Dersin Yardımcıları | Fizik Bölümü Araştırma Görevlileri |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | İstatistik mekaniğin fizikteki problemlerin çözümünde yardımcı olması. |
| Dersin İçeriği | Dağılım fonksiyonları, entropy kavramı, klasik ve istatistik mekanik, kuantum istatistik mekanik konuları verilecektir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Atom, molekül ve maddenin halleri hakkında temel bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Bilimin madde hakkında geliştirdiği temel hipotezleri bilir ve yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Maddenin bilimsel tanımlanmasını kronolojik olarak yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 4 | Teorik bilgi ile teknoloji arasında bağ kurar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dağılım Fonksiyonları | [1] Sayfa 86-104 |
| 2 | Entropi Kavram | [2] Sayfa 3-26 |
| 3 | H- Fonksiyonları | [3] Sayfa 31-47 |
| 4 | Klasik İstatistik Mekanik | [3] Sayfa 1-29 |
| 5 | Enerji, sıcaklık and the Boltzmann dağılımı | [3] Sayfa 73-87 |
| 6 | Bölünme Fonksiyonları | [1] Sayfa 182-220 |
| 7 | Gazların taşıma özellikleri. | [2] Sayfa 220-264 |
| 8 | Eşit Bölünme teoremi | [1] Sayfa 265-315 |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Van der Waals denklemi ve gazlara uygulanması. | 1] Sayfa 318- 329 |
| 11 | Kuantum İstatistiksel Mekanik | [1] Sayfa 265-315 |
| 12 | Maxwell-Boltzman sistemleri | [5] Sayfa 269-300 |
| 13 | Fermi Dirac sistemleri | [5] Sayfa 300-330 |
| 14 | Bose Einstein sistemleri | [4] Sayfa 559-600 |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] Kerson Huang, atistical Mechanics, John Wiley and Sons, 1988 [2] Leo P Kadanoff, Statistical Physics, World Scientifitic 1993 |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Lisans ve yüksek lisans eğitiminde edinilen bilgileri lisansüstü alanlarda kullanabilme. | X | |||||
| 2 | Bilim ve teknolojinin gelişiminde önemli bir yeri olan fizik temel biliminin önemini kavrayarak yenilikleri takip edip kendini geliştirebilme. | X | |||||
| 3 | Kaynak tarama, sunum yapabilme, bir deney düzeneği hazırlayabilme, uygulayabilme ve çalışma alanı ile ilgili sonuçları yorumlayabilme. | X | |||||
| 4 | Disiplin içi ve disiplinler arası grup çalışmaları yapabilme. | ||||||
| 5 | Bireysel çalışma becerisini kullanarak seminer, kongre, sempozyum, çalıştay v.b. gibi çeşitli iletişim ortamlarında çalışmalarını ve fikirlerini paylaşabilme. | ||||||
| 6 | Bilimsel ve mesleki etik anlayışına sahip olma ve bu anlayışı her türlü ortamda savunabilme. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Atom, molekül ve maddenin halleri hakkında temel bilgi sahibi olur. | ||||||
| 2 | Bilimin madde hakkında geliştirdiği temel hipotezleri bilir ve yorumlar | ||||||
| 3 | Maddenin bilimsel tanımlanmasını kronolojik olarak yapar. | ||||||
| 4 | Teorik bilgi ile teknoloji arasında bağ kurar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Kısa Sınav | 7 |
| 2. Kısa Sınav | 8 |
| 1. Ödev | 7 |
| 2. Ödev | 8 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 2 | 15 | 30 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 156 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||