| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Piyano II | TMB 222 | 4 | 2 + 2 | 3 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ÖNDER SAYGIN ÇETİNER |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ÖNDER SAYGIN ÇETİNER, |
| Dersin Yardımcıları | - |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Bu ders ile temelde, işlevsel piyano bilgi ve becerileri odaklı kazanımlar sağlanması amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Temel ve işlevsel piyano bilgi ve becerileri üzerine çalışmalar |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İlgili piyano bilgi ve becerilerini öğrenirler | Bireysel Çalışma, Benzetim, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Sınav, Ödev, |
| 2 | İlgili piyano bilgi ve becerilerini sergilerler | Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bilişsel ve psikomotor çalışmalara başlanması | - |
| 2 | Çalışmaların devamı | ilgili teorik ve pratik konu ve etütler |
| 3 | Çalışmaların devamı | ilgili teorik ve pratik konu ve etütler |
| 4 | Çalışmaların devamı | ilgili teorik ve pratik konu ve etütler |
| 5 | Çalışmaların devamı | ilgili teorik ve pratik konu ve etütler |
| 6 | Çalışmaların devamı | ilgili teorik ve pratik konu ve etütler |
| 7 | Çalışmaların devamı | ilgili teorik ve pratik konu ve etütler |
| 8 | Çalışmaların devamı | ilgili teorik ve pratik konu ve etütler |
| 9 | Çalışmaların devamı | ilgili teorik ve pratik konu ve etütler |
| 10 | Çalışmaların devamı | ilgili teorik ve pratik konu ve etütler |
| 11 | Çalışmaların devamı | ilgili teorik ve pratik konu ve etütler |
| 12 | Çalışmaların devamı | ilgili teorik ve pratik konu ve etütler |
| 13 | Çalışmaların devamı | ilgili teorik ve pratik konu ve etütler |
| 14 | Çalışmaların devamı | ilgili teorik ve pratik konu ve etütler |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türk müziğinin yanında, müziği bütün yönleriyle araştırırken, diğer yandan öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
| 2 | Müzik insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer bilim alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurmaya çalışır. | X | |||||
| 3 | Müziğin sanatın bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | X | |||||
| 4 | Özellikle bir millet adını taşıması hasebiyle Türk müziğinin, tarih içindeki yerini ve önemini bilerek diğer kültürlerle olan alışverişini geniş bir bakış açısıyla analiz eder. | X | |||||
| 5 | Türk müziği, kültürü, tarihi, edebiyatı, nazariyatı ve solfeji ve enstrüman bilgisiyle desteklenir. Müziğini kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahip olunmasını sağlar. | X | |||||
| 6 | Alanıyla ilgili gerekli doküman bulma , araç gereç ,kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. | X | |||||
| 7 | Bilim uzmanlığına aday öğrenciler yetiştirirken, eğitim alanında da ders verecek formasyona sahip dersleri de öğretir. | X | |||||
| 8 | Bilimsel bakış açısıyla kültürümüzün analiz edilmesini öğrenirken diğer kültürlerle de sentez yapacak yeterliliğe sahip olma becerisi kazandırır. | X | |||||
| 9 | Müzik sanatından yola çıkarak, estetik bakış açısını diğer sanat dallarında da uygulama yeterliliğini sağlar. | X | |||||
| 10 | Teknolojiyi müzik alanında uygulama konusunda yeterli bilgiye sahip olmayı sağlar. | X | |||||
| 11 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
| 12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İlgili piyano bilgi ve becerilerini öğrenirler | ||||||||||||
| 2 | İlgili piyano bilgi ve becerilerini sergilerler |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 10 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Ödev | 1 | 1 | 1 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 1 | 2 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 87 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,48 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||