| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Elektronik II | EEM 302 | 6 | 4 + 0 | 4 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | Elektronik-I |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Elektronik-III |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET RECEP BOZKURT |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ÖZHAN ÖZKAN, Prof.Dr. MEHMET RECEP BOZKURT, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Elektronik-I dersinde öğrenilen yarıiletken elemanların kullanımlarını öğrenmek, BJT ve MOSFET elemanlarının kutuplanmaları, kuvvetlendirici olarak kullanılmaları, küçük işaret ve büyük işaret analizleri, duyarlılık analizleri, işlemsel kuvvetlendiriciler ve uygulamaları. |
| Dersin İçeriği | Isıl kararlılık |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ders hakkında bilgiler, Yarıiletken elemanlar hızlı tekrar, değerlendirme sistemi | |
| 2 | Isıl kararlılık | |
| 3 | Isıl kararlılık | |
| 4 | Kutuplama devreleri ve ısıl kararlılık açısından mukayesesi (Tek katlı, çok katlı) | |
| 5 | Kompanzasyonlu kutuplama devresi / Kısa sınav | |
| 6 | Kuvvetlendirici devreler, kazanç, giriş empedansı, çıkış empedansı kavramları | |
| 7 | Kuvvetlendiricilerin blok olarak analizi ve Ortak Emetörlü Kuvvetlendiriciler | |
| 8 | Ortak Bazlı ve Emetör Çıkışlı Kuvvetlendiriciler | |
| 9 | Bootstrap Kutuplama devresi ve Darlington bağlantı | |
| 10 | Vize | |
| 11 | Çok katlı kuvvetlendiricier | |
| 12 | Akım Kaynakları , Akım Aynası | |
| 13 | Opamp ve Opamp uygulamaları (Lineer / Non-lineer) | |
| 14 | Güç kuvvetlendiricilerinin sınıflandırılması |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1. Mehmet Sait Türköz - Elektronik 2. Robert L. Boylestad, Louis Nashelsky - Electronic Devices and Circuit Theory |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
| 5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
| 6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
| 7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
| 9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
| 11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Final | 1 | 8 | 8 |
| Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Kısa Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Ödev | 1 | 3 | 3 |
| Toplam İş Yükü | 126 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||