| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Elektrik Tesis Projesi | EEM 436 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. CENK YAVUZ |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. CENK YAVUZ, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Orta Gerilim ve Alçak Gerilim Elektrik enerjisi dağıtımının, tip projeler yardımıyla, temel mühendislik derslerine dayalı elektriksel ve mekanik hesaplamaları yapılarak bir dağıtım sisteminin tasarımının yapılması. |
| Dersin İçeriği | Tip Proje yardımıyla Orta Gerilim Nakil Hattı Projesi, OG Halka Şebeke Elektriksel Tasarım, Alçak Gerilim Dağıtım Şebekesi Tasarımı |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Mühendislik derslerinde görülen teorik yaklaşımların uygulamaya döndürür | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Proje / Tasarım, |
| 2 | Takım çalışması yapar ve sosyal çevre edinir | Anlatım, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
| 3 | Konuyla ilgili problemleri tanımlar ve çözer | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav, Proje / Tasarım, |
| 4 | Mesleki ve etik yaklaşımları kavrar ve kullanır | Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay, | Proje / Tasarım, |
| 5 | Mesleki anlamda doğabilecek yenilikleri izler | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Proje / Tasarım, |
| 6 | Elektrik tesis projelerini okur, değerlendirir ve eleştirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Proje / Tasarım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Alçak Gerilimde Enerji Dağıtımı; tanımlar, paftalar, planlar | |
| 2 | Güç ve mesafe kestirimleri, gerilim düşümü | |
| 3 | AG Dağıtımında kesit tayini ve şebeke elemanlarının boyutlandırılması ve seçimi | |
| 4 | Sokak Aydınlatması, Trafo Ag Dağıtım Pano Resimleri | |
| 5 | Şebeke Türleri OG Dağıtımında Halka Şebeke; Gerilim Kademesi | |
| 6 | OG Halka Şebekenin kayıp yöntemi ile kesit hesabı | |
| 7 | OG Dağıtımında kesit tayini ve şebeke elemanlarının boyutlandırılması ve seçimi | |
| 8 | Kısa Devre Hesapları | |
| 9 | Koruma Sistemleri (Aşırı gerilime Karşı Koruma ve Topraklama) | |
| 10 | Orta Gerilim Nakil Hattı Projesi; giriş, genel bilgiler, yönetmelikler, tip projeler | |
| 11 | Paftalar, güzergah belirlenmesi, hat profili, iletkenler, direkler, menzil kavramları | |
| 12 | Tip Projeler yardımıyla Direk ve Travers Seçimleri, Sehim Şablonu yardımı ile ENH nın çizilmesi | |
| 13 | Enerji Müsaadesi için başvuru dosyası hazırlanması | |
| 14 | Jeneratör Sistemleri |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | "Enerji Hatları Mühendisliği", Hüsnü DENGİZ, Kardeş Kitabevi |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
| 5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
| 6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
| 7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
| 9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
| 10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
| 11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Mühendislik derslerinde görülen teorik yaklaşımların uygulamaya döndürür | |||||||||||
| 2 | Takım çalışması yapar ve sosyal çevre edinir | |||||||||||
| 3 | Konuyla ilgili problemleri tanımlar ve çözer | |||||||||||
| 4 | Mesleki ve etik yaklaşımları kavrar ve kullanır | |||||||||||
| 5 | Mesleki anlamda doğabilecek yenilikleri izler | |||||||||||
| 6 | Elektrik tesis projelerini okur, değerlendirir ve eleştirir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Proje / Tasarım | 50 |
| 1. Ara Sınav | 30 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
| Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 12 | 12 |
| Toplam İş Yükü | 126 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||