| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Elektrik Elektronik Mühendisliği Tasarımı | EEM 401 | 7 | 0 + 2 | 2 | 5 |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Öğrencilere araştırma becerisi kazandırılması | Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, |
| 2 | Planlama becerisi kazandırılması | Proje Temelli Öğrenme , | Performans Görevi, |
| 3 | Uygulama becerisi kazandırılması | Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Deney / Laboratuvar, | Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 4 | Problem çözme becerisi kazandırılması | Problem Çözme, | Sözlü Sınav, |
| 5 | Deerlendirme ve yorum yapma becerisi kazandırılması | Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , | Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tasarım çalışması konusunun belirlenmesi | |
| 2 | Tasarım çalışmasının kapsadığı alt konuları belirleme | |
| 3 | Kaynak taraması | |
| 4 | Kaynak taraması | |
| 5 | Kaynak taraması | |
| 6 | Konu ile ilgili yapılmış çalışmaların düzenlenmesi | |
| 7 | Yapılması gereken çalışmaları belirleme | |
| 8 | Gerekli hesap veya analizleri yapma | |
| 9 | Gerekli hesap veya analizleri yapma | |
| 10 | Hesap veya analizleri değerlendirme | |
| 11 | Sonuçları değerlendirme | |
| 12 | Tasarım raporunun hazırlanması | |
| 13 | Tasarım raporunun hazırlanması | |
| 14 | Gerekli düzeltmelerin yapılması ve Tasarım raporunun teslimi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
| 5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
| 6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
| 7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
| 9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
| 10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
| 11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Öğrencilere araştırma becerisi kazandırılması | |||||||||||
| 2 | Planlama becerisi kazandırılması | |||||||||||
| 3 | Uygulama becerisi kazandırılması | |||||||||||
| 4 | Problem çözme becerisi kazandırılması | |||||||||||
| 5 | Deerlendirme ve yorum yapma becerisi kazandırılması |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Kısa Sınav | 25 |
| 2. Kısa Sınav | 25 |
| 3. Kısa Sınav | 25 |
| 4. Kısa Sınav | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
| 1. Final | 80 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Final | 1 | 6 | 6 |
| Toplam İş Yükü | 134 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,36 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||