Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Gravite Yorumlama | JFM 424 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MAHİR IŞIK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MAHİR IŞIK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Gravite verilerinin değerlendirilerek yorumlanması, veri işlem, modelleme vb. konuların gravite verilerine uygulanmasını kavrayarak, farklı tekniklerle yorumlama becerisinin daha da geliştirilmesi. |
Dersin İçeriği | Uygulamada karşılaşılan gravite haritaları, amaca uygun olarak veri işlem tekniklerinin uygulanması, haritadan kesit alma, elde edilen anomalinin ayrık hale getirilmesi, kayaç yoğunlukları ve modelleme için yoğunluk farkının belirlenmesi, anomaliye neden olan yapının geometrik ve fiziksel parametrelerinin tayini, seçilmiş gravite yorumlama örnekleri, Türkiyenin gravimetrik açıdan incelenmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Uygulamada karşılaşılan gravite haritalarını ayırt eder, | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
2 | Haritadan uygun kesit alır, | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, | Sınav, |
3 | Kayaç yoğunluklarını ve modellemede kullanılacak yoğunluk farklarını tespit eder, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
4 | Gravite yorum tekniklerini uygular, | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
5 | Anomaliye neden olan yapıyı yorumlar, | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | Sınav, |
6 | Türkiyenin gravimetrik özelliklerini analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Uygulamada karşılaşılan gravite anomalileri ve haritaları | |
2 | Filtreleme ile anomali ayrımı ve filtre haritaları | |
3 | Filtreleme ile anomali ayrımı ve filtre haritaları | |
4 | Amaca uygun kesit alımı | |
5 | Anomalinin ayrık hale getirilmesi | |
6 | Kayaç yoğunlukları ve modellemede kullanılacak yoğunluk farklarının belirlenmesi | |
7 | Gravite anomalilerinin karakteristik eğriler yöntemi ile değerlendirilmesi | |
8 | Gravite anomalilerinin karakteristik eğriler yöntemi ile değerlendirilmesi | |
9 | Güç spektrumu uygulayarak jeolojik yapıların ortalama derinlik tahminlerinin yapılması | |
10 | Güç spektrumu uygulayarak jeolojik yapıların ortalama derinlik tahminlerinin yapılması | |
11 | Seçilmiş gravite yorumlama örnekleri | |
12 | Seçilmiş gravite yorumlama örnekleri | |
13 | Türkiyenin gravimetrik açıdan irdelenmesi | |
14 | Türkiyenin gravimetrik açıdan irdelenmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Derleme notlar (Dr.Öğr.Üyesi Mahir IŞIK) |
Ders Kaynakları |
1. AKÇIĞ, Z., 1988. Batı Anadolunun yapısal sorunlarının gravite verileri ile |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | -Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | X | |||||
2 | -Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | -Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | X | |||||
4 | -Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | -Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | -Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 | -Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 | -Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | ||||||
10 | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | ||||||
11 | -Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |