| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Statik | INM 108 | 2 | 4 + 0 | 4 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ELİF AĞCAKOCA |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ZEKİ ÖZCAN, Doç.Dr. HAKAN ÖZTÜRK, Öğr.Gör.Dr. TUBA TATAR, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Rijit cisimler mekaniğinin teori ve uygulamalarını ayrıntılı bir şekilde sunmak. |
| Dersin İçeriği | Kuvvetlerin bileşkesi, Bileşenlere ayırma, Düzlem ve uzay kuvvetlerin momentleri, İki boyutlu cisimlerin ağırlık merkezi, Kesitlerin atalet momentleri, Denge denklemleri, Düzlem taşıyıcı sistemlerin bağ kuvvetleri, İç kuvvetler, Kafes sistemlerin çubuk kuvvetleri. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Kuvvet, kuvvet çiftini bilir, kuvvetlerin bileşenleri ve bileşkesini hesaplar. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Denge denklemlerini bilir ve taşıyıcı sistemin bağ kuvvetlerini hesaplar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Kesitlerin ağırlık merkezini hesaplar. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | |
| 4 | Kesitlerin atalet momentini hesaplar. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
| 5 | Kafes taşıyıcı sistemlerin çubuk kuvvetlerini hesaplar. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Genel ilkeler, Vektörler | |
| 2 | Düzlem ve Uzay kuvvetler | |
| 3 | Düzlem ve Uzay kuvvetler | |
| 4 | Ağırlık Merkezi | |
| 5 | Ağırlık Merkezi | |
| 6 | Atalet Momenti | |
| 7 | Atalet Momenti | |
| 8 | ARA SINAV | |
| 9 | Taşıyıcı Sistemler | |
| 10 | Bağ Kuvvetleri | |
| 11 | Bağ Kuvvetleri | |
| 12 | Kafes sistemler | |
| 13 | Kafes sistemler | |
| 14 | Kafes sistemler |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | M. H. Omurtag,"Mühendisler için Mekanik STATİK", Birsen Yayınevi, İstanbul,2012 M. H. Omurtag,"Mühendisler için Mekanik STATİK - Çözümlü Problemler", Birsen Yayınevi, İstanbul,2013 |
| Ders Kaynakları |
R.C. Hibbeler, S.C. Fan, A. Soyuçok, Ö. Soyuçok, "Mühendislik mekaniği-statik",Literatür yayınevi, İstanbul, 2007. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik,fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanma becerisi | X | |||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygu analiz ve modelleme yöntemlerinin seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
| 3 | Karmaşık bir sistemin, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becersi | X | |||||
| 5 | Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
| 6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ||||||
| 7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||
| 9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
| 11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Kuvvet, kuvvet çiftini bilir, kuvvetlerin bileşenleri ve bileşkesini hesaplar. | |||||||||||
| 2 | Denge denklemlerini bilir ve taşıyıcı sistemin bağ kuvvetlerini hesaplar | |||||||||||
| 3 | Kesitlerin ağırlık merkezini hesaplar. | |||||||||||
| 4 | Kesitlerin atalet momentini hesaplar. | |||||||||||
| 5 | Kafes taşıyıcı sistemlerin çubuk kuvvetlerini hesaplar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 10 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 20 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
| Kısa Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 3 | 3 |
| Toplam İş Yükü | 103 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,12 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||