| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Betonarme I | INM 307 | 5 | 3 + 1 | 4 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HAKAN ÖZTÜRK |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi HÜSEYİN KASAP, Doç.Dr. MUHAMMET ZEKİ ÖZYURT, Prof.Dr. NACİ ÇAĞLAR, Öğr.Gör.Dr. TUBA TATAR, |
| Dersin Yardımcıları | Araş. Gör. Gamze DEMİRTAŞ, Araş. Gör. Furkan A. SARI |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Betonarmenin davranışını, temel kavramları, son limit ve kullanılabilirlik limit durumlarına göre yürürlükteki yönetmelikler dikkate alınarak betonarme elemanların çözümlenmesini ve tasarımını öğretmek |
| Dersin İçeriği | Betonarme yapıların limit durumlara göre tasarımı; Aderans ve kenetlenme; Betonarmenin davranışı ve taşıma gücü yöntemi; Basit eğilme altında kesit hesapları; Kesme etkisi altında betonarme elemanlar; Eksenel yük altında kolon kesitlerinin hesabı; Bileşik eğilme altında kolon kesitlerinin hesabı |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Betonarmenin davranışı hakkında bilgi sahibi olmak. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav, |
| 2 | Eğilme Momenti, Normal Kuvvet ve Kesme Kuvvetinin etkisi altındaki kesitlere gereken donatıları hesaplamak | Problem Çözme, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
| 3 | Betonarme kesitte donatıların uygun şekilde yerleştirilmesi konusunda bilgi vermek. | Problem Çözme, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş ve genel bilgiler | |
| 2 | Betonun, çeliğin ve betonarmenin özellikleri | |
| 3 | Yapı güvenliği | |
| 4 | Eksenel basınç ve çekme tesirindeki elemanlar | |
| 5 | Basit eğilme tesirindeki dikdörtgen kesitler | |
| 6 | Basit eğilme tesirindeki dikdörtgen kesitler | |
| 7 | Basit eğilme tesirindeki tablalı kesitler | |
| 8 | Basit eğilme tesirindeki tablalı kesitler | |
| 9 | Basit eğilme tesirindeki trapez kesitler | |
| 10 | Bileşik eğilme hakkında genel bilgiler | |
| 11 | Bileşik eğilme tesirindeki dikdörtgen kesitler | |
| 12 | Bileşik eğilme tesirindeki dikdörtgen kesitler | |
| 13 | Kesme kuvveti tesirindeki elemanlar | |
| 14 | Kesme kuvveti tesirindeki elemanlar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Sabiste doküman olarak yayımlanacak olan ders sunuları |
| Ders Kaynakları | - TS500 Şubat 2000 - TS498 Kasım 1997 - TR ISO 9194, Yapıların Projelendirilme Esasları-Taşıyıcı Olan ve Olmayan Elemanlar - Depolanmış Malzemeler-Yoğunluk, 1997. - Türk Bina Deprem Yönetmeliği 2018 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik,fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanma becerisi | X | |||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygu analiz ve modelleme yöntemlerinin seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
| 3 | Karmaşık bir sistemin, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ||||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becersi | ||||||
| 5 | Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
| 6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ||||||
| 7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||
| 9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
| 11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Betonarmenin davranışı hakkında bilgi sahibi olmak. | |||||||||||
| 2 | Eğilme Momenti, Normal Kuvvet ve Kesme Kuvvetinin etkisi altındaki kesitlere gereken donatıları hesaplamak | |||||||||||
| 3 | Betonarme kesitte donatıların uygun şekilde yerleştirilmesi konusunda bilgi vermek. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| 3. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 60 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 4 | 4 | 16 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 124 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||