| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Geoteknikte Bilgisayar Uygulamaları | INM 417 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AŞKIN ÖZOCAK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Geoteknik konularının hesabı ve değerlendirilmesinde bilgisayar yazılımları kullanma becerisinin kazandırılması. |
| Dersin İçeriği | Geoteknikte bilgisayar uygulamaları; zemin incelemeleri, laboratuvar-arazi deneyleri, taşıma gücü, konsolidasyon-oturma hesabı, dayanma yapıları ve destek sistemleri, yamaçların duraylılığı ile ilgili bilgisayar uygulamaları-örnek çözümler |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Geoteknikte kullanılabilecek bilgisayar yazılımlarını bilir | Anlatım, | Sınav, |
| 2 | Zemin incelemeleri ile ilgili bilgisayar yazılımlarını kullanabilme | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sözlü Sınav, |
| 3 | Laboratuvar ve arazi deneylerinden elde edilecek zemin parametrelerini bilgisayarda hesaplar | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Proje / Tasarım, Portfolyo, |
| 4 | Zemin taşıma gücünü bilgisayar yazılımı ile hesaplar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, Proje / Tasarım, |
| 5 | Konsolidasyon-oturma hesabı ile ilgili bilgisayar yazılımlarını kullanabilir | Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, | Proje / Tasarım, |
| 6 | Dayanma yapılarının tasarımını bilgisayar yazılımları ile yapar | Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, | Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, |
| 7 | Donatılı zemin yapılarının tasarımını bilgisayar yazılımları ile yapar | Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, Portfolyo, |
| 8 | Palplanş perde iksa sistemlerini bilgisayar yazılımları ile tasarlar | Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, | Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, |
| 9 | Pasif kazıklı iksa sistemlerini bilgisayar yazılımları ile tasarlar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Ödev, |
| 10 | Yamaçların duraylılığını bilgisayar yazılımları ile hesaplar | Anlatım, Gösterip Yaptırma, | Proje / Tasarım, Portfolyo, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Geoteknikte bilgisayar uygulamalarına giriş | Web sitesinden alınacak |
| 2 | Zemin incelemeleri ile ilgili yazılımlar | Web sitesinden alınacak |
| 3 | Zemin incelemeleri ile ilgili bilgisayar uygulamaları | Web sitesinden alınacak |
| 4 | Geoteknik laboratuvar-arazi deneyleri ile ilgili yazılımlar | Web sitesinden alınacak |
| 5 | Geoteknik laboratuvar-arazi deneyleri ile ilgili bilgisayar uygulamaları | Web sitesinden alınacak |
| 6 | Taşıma gücü hesabı ile ilgili yazılımlar | Web sitesinden alınacak |
| 7 | Taşıma gücü hesabı ile ilgili bilgisayar uygulamaları-örnek çözümler | Web sitesinden alınacak |
| 8 | Konsolidasyon-oturma hesabı ile ilgili yazılımlar | Web sitesinden alınacak |
| 9 | Konsolidasyon-oturma hesabı ile ilgili bilgisayar uygulamaları-örnek çözümler | Web sitesinden alınacak |
| 10 | Dayanma yapıları ile ilgili yazılımlar | Web sitesinden alınacak |
| 11 | Destek sistemleri ile ilgili yazılımlar | Web sitesinden alınacak |
| 12 | Dayanma yapıları ve destek sistemleri ile ilgili bilgisayar uygulamaları-örnek çözümler | Web sitesinden alınacak |
| 13 | Yamaçların duraylılığı ile ilgili yazılımlar | Web sitesinden alınacak |
| 14 | Yamaçların duraylılığı ile ilgili bilgisayar uygulamaları-örnek çözümler | Web sitesinden alınacak |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Geoteknikte Bilgisayar Uygulamaları Ders Notları ve Yazılım Demo Dosyaları , Aşkın Özocak, (Ders gününden bir hafta öncesinde http://web.sakarya.edu.tr/~aozocak/ adresinden indirilebilir) |
| Ders Kaynakları | 1. Brooks, H., “Basics of Retaining Wall Design”, HBA Publications Inc., 6th edition, USA, ISBN: 0976836408, 2005. 2. ReWard, Retaining Wall Design, User Manual, Geocentrix Ldt., United Kingdom. 3. RetainPro Advanced Retaining Wall Design, User Manual, HBA Publications, USA, 2005. 4. Slope/W, Slope stability analysis, Geo-slope International Products Software. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik,fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanma becerisi | X | |||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygu analiz ve modelleme yöntemlerinin seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
| 3 | Karmaşık bir sistemin, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ||||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becersi | X | |||||
| 5 | Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
| 6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
| 7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||
| 9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
| 11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Geoteknikte kullanılabilecek bilgisayar yazılımlarını bilir | |||||||||||
| 2 | Zemin incelemeleri ile ilgili bilgisayar yazılımlarını kullanabilme | |||||||||||
| 3 | Laboratuvar ve arazi deneylerinden elde edilecek zemin parametrelerini bilgisayarda hesaplar | |||||||||||
| 4 | Zemin taşıma gücünü bilgisayar yazılımı ile hesaplar | |||||||||||
| 5 | Konsolidasyon-oturma hesabı ile ilgili bilgisayar yazılımlarını kullanabilir | |||||||||||
| 6 | Dayanma yapılarının tasarımını bilgisayar yazılımları ile yapar | |||||||||||
| 7 | Donatılı zemin yapılarının tasarımını bilgisayar yazılımları ile yapar | |||||||||||
| 8 | Palplanş perde iksa sistemlerini bilgisayar yazılımları ile tasarlar | |||||||||||
| 9 | Pasif kazıklı iksa sistemlerini bilgisayar yazılımları ile tasarlar | |||||||||||
| 10 | Yamaçların duraylılığını bilgisayar yazılımları ile hesaplar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 16 |
| 1. Ödev | 18 |
| 2. Kısa Sınav | 16 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
| Ödev | 1 | 6 | 6 |
| Final | 1 | 12 | 12 |
| Toplam İş Yükü | 120 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||