Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çelik Endüstriyel Yapılar | INM 409 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Çelik Yapılar |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ZEYNEP YAMAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çelik Endüstriyel yapıların tasarımını yapabilmek |
Dersin İçeriği | Endüstriyel tek katlı, kreyn kirişli çelik yapı tasarımı aşamaları ve eleman boyutlandırılması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çelik endüstriyel yapılarına gelen yükleri belirler | Anlatım, Tartışma, | Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Yapı taşıyıcı sistemini kurar | Anlatım, | Sınav, Proje / Tasarım, |
3 | Yapı elemanlarında oluşan iç kuvvetleri sonlu eleman programı kullanarak belirleyebilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | Çatı taşıyıcı elemanlarını boyutlandırabilir | Anlatım, | Ödev, Proje / Tasarım, |
5 | Kreyn yüklerini belirler | Anlatım, | Ödev, Proje / Tasarım, |
6 | Çerçeve boyutlandırır | Anlatım, | Sınav, Proje / Tasarım, |
7 | Stabilite elemanlarının tasarımını yapar | Anlatım, | Sınav, Proje / Tasarım, |
8 | Temel ankrajlarını boyutlandırır | Anlatım, | Sınav, Proje / Tasarım, |
9 | Mesnet tasarımı yapar | Anlatım, | Sınav, |
10 | Bağlantı tasarımı yapar | Anlatım, | Sınav, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çelik endüstri yapı türleri | |
2 | Yapıya gelen yüklerin belirlenmesi | |
3 | Yapıya etki eden deprem yüklerinin belirlenmesi | |
4 | Yük kombinasyonları ve yapısal analiz | |
5 | Çatı taşıyıcı elemanlarının boyutlandırılması | |
6 | Kreyn yüklerinin belirlenmesi | |
7 | Çerçeve boyutlandırılması | |
8 | Kafes sistem boyutlandırılması | |
9 | Stabilite elemanlarının teşkili ve boyutlanırılması | |
10 | Temel ankrajlarının teşkili ve boyutlandırılması | |
11 | Mesnet teşkili | |
12 | Bağlantı hesaplarının yapılması | |
13 | Proje sunumu | |
14 | Proje sunumu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders Notları |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik,fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanma becerisi | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygu analiz ve modelleme yöntemlerinin seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemin, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becersi | ||||||
5 | Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Proje / Tasarım | 50 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 70 |
1. Final | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Proje / Tasarım | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |