Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Genel Mikrobiyoloji | GDM 204 | 4 | 2 + 2 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÖKÇE POLAT YEMİŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. SERAP COŞANSU AKDEMİR, Prof.Dr. SUZAN ÖZTÜRK YILMAZ, Doç.Dr. GÖKÇE POLAT YEMİŞ, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Eda Kılıç Kanak, Arş. Gör.Gülşah Karabulut, Arş. Grv. Hatice Sıçramaz
|
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Temel mikrobiyoloji bilgilerinin kazandırılması |
Dersin İçeriği | Mikroorganizmaların sınıflandırılmaları, yapıları, üremeleri ve metabolizmaları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mikroorganizmaların hayvanlar ve bitkilerle olan benzerliklerini ve farklılıklarını tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
2 | Prokaryotik ve ökaryotik hücre yapılarını karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar, | Sınav, |
3 | Bakteri, küf ve mayalardaki üreme şekillerini anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
4 | Besiyerlerini çeşitli özelliklere göre sınıflandırır. | Anlatım, | Sınav, |
5 | Mikroskop altında bakteri, küf ve maya hücrelerini ayırt edebilir. | Anlatım, Deney / Laboratuvar, | Performans Görevi, |
6 | Bakteri kültüründen preparat hazırlayıp mikroskopta inceler. | Anlatım, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Performans Görevi, |
7 | Sürme tekniği ile karışık bir kültürden izolasyon yapabilir. | Anlatım, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Performans Görevi, |
8 | Bakteri hücresinde bulunan yapıların fonksiyonlarını anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
9 | Bakterilerin tanımlama testlerini yapar. | Anlatım, Deney / Laboratuvar, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, mikrobiyolojinin tanımı, önemi, tarihçesi | |
2 | Mikroorganizmaların doğadaki yeri, prokaryotik ve ökaryotik hücre | |
3 | Bakteri, küf ve mayalarda üreme. Besiyerleri ve sterilizasyon | |
4 | Mikroorganizmaların gelişimi üzerine etkili faktörler | |
5 | Hücre Strüktürü: Bakteri çekirdeği | |
6 | Hücre Strüktürü: Sitoplâzma ve sitoplâzmada bulunan yapılar | |
7 | Hücre Strüktürü: Sitoplâzma ve sitoplâzmada bulunan yapılar | |
8 | İzolasyon ve İdentifikasyon | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Mikroorganizmaların Tanımlanmasında Yeni Yöntemler (moleküler teknikler: PFGE, PCR, MLST, MALDI-TOF, 16S rDNA dizi analizi; hızlı tanı yöntemleri: minyatürize biyokimyasal identifikasyon, immünolojik yöntemler, biyosensör kökenli yöntemler) | |
11 | Taksonomi | |
12 | Virüs, Alg ve protozoa | |
13 | Metabolizma ve enerji kazanımı | |
14 | Metabolizma ve enerji kazanımı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | GENEL MİKROBİYOLOJİ DERS NOTLARI, Sakarya Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, Gıda Mühendisliği Bölümü |
Ders Kaynakları | 1. Fundamentals of Microbiology (Edward Alcamo, 6 th Edition |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Mikroorganizmaların hayvanlar ve bitkilerle olan benzerliklerini ve farklılıklarını tartışır. | |||||||||||
2 | Prokaryotik ve ökaryotik hücre yapılarını karşılaştırır. | |||||||||||
3 | Bakteri, küf ve mayalardaki üreme şekillerini anlatır. | |||||||||||
4 | Besiyerlerini çeşitli özelliklere göre sınıflandırır. | |||||||||||
5 | Mikroskop altında bakteri, küf ve maya hücrelerini ayırt edebilir. | |||||||||||
6 | Bakteri kültüründen preparat hazırlayıp mikroskopta inceler. | |||||||||||
7 | Sürme tekniği ile karışık bir kültürden izolasyon yapabilir. | |||||||||||
8 | Bakteri hücresinde bulunan yapıların fonksiyonlarını anlatır. | |||||||||||
9 | Bakterilerin tanımlama testlerini yapar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 15 |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 1 | 6 | 6 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 16 | 16 |
Final | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |