| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Grup Teknolojisi | ENM 410 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | Malzeme ve İmalat Teknolojileri, İmalat Sistemleri ve Stratejileri |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TİJEN ÖVER ÖZÇELİK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Yrd. Doç. Dr. Tijen Över Özçelik |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Hücresel imalat ve grup teknolojisi kavramlarını öğreterek hazırlık zamanı ve taşıma zamanlarının düşürülmesi konusunda grup teknolojisi yaklaşımın nasıl kullanılacağını inceleyerek, grup teknolojisinin insanla olan ilişkisi ve ekonomik getirileri öğretilecektir. |
| Dersin İçeriği | Hücresel imalat ve grup teknolojisi kavramlarını, tekniklerini ve uygulamaları ile kodlama ve sınıflandırma sistemlerinin incelenmesidir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Hücresel imalat felsefesini kavramak | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 2 | Makine hücreleri ve parça aileleri oluşturabilmek | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev, Performans Görevi, Sınav, |
| 3 | Hazırlık zamanı ve taşıma zamanlarını en küçüklenmesinin farkında olmak | Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, | Sınav, Performans Görevi, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Grup teknolojisi ve hücresel imalat sistemlerine giriş | 1. Hafta, Ders Bilgilendirme |
| 2 | İleri imalat teknolojileri ve grup teknolojisi | 2. ve 3. Hafta ders notu |
| 3 | İleri imalat teknolojileri ve grup teknolojisi | |
| 4 | Grup teknolojisi ve hücresel imalat sistemleri | 4.Hafta ders notu |
| 5 | Parça ailesi ve İmalat hücresi oluşturma, bu amaçla kullanılan metotlar | 5.Hafta ders notu |
| 6 | Sınıflandırma ve kodlama sistemleri | 6. ve 7. Hafta ders notu |
| 7 | Sınıflandırma ve kodlama sistemleri | |
| 8 | Üretim Akış Analizi | 8.Hafta ders notu |
| 9 | Parça Ailesi oluşturmada kullanılan Algoritmalar | 9.Hafta ders notu |
| 10 | Parça Ailesi oluşturmada kullanılan Algoritmaların performans değerlendirmeleri | 10.Hafta ders notu |
| 11 | DParça Ailesi oluşturmada Benzerlik Katsayısı Kullanımı | 11.Hafta ders notu |
| 12 | Grup teknolojisi uygulamaları | 12.Hafta ders notu |
| 13 | Grup teknolojisi felsefesini analoji gerçekleştirerek farklı bir alana uygulama | 13.Hafta ders notu |
| 14 | Esnek İmalat Sistemleri- Grup teknolojisi | 14.Hafta ders notu |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | 1. Ders Notları ve Sunuları |
| Ders Kaynakları | 2. Handbook of Cellular Manufacturing Systems, Shahrukh A. Irani, A Wiley-Interscience Pablication, 1999; SBN: 0-471-12139-8 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini modelleyebilme ve çözebilme becerisi | X | |||||
| 2 | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
| 3 | Endüstri Mühendisliği alanında karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
| 4 | Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
| 5 | Endüstri Mühendisliği alanındaki karmaşık problemlerinin, araştırma konularının incelenmesi amacıyla deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
| 6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
| 7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
| 9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | X | |||||
| 10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
| 11 | Endüstri Mühendisliği alanındaki uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Hücresel imalat felsefesini kavramak | |||||||||||
| 2 | Makine hücreleri ve parça aileleri oluşturabilmek | |||||||||||
| 3 | Hazırlık zamanı ve taşıma zamanlarını en küçüklenmesinin farkında olmak |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 30 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 134 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,36 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||