Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Katı Atıklar ve Kontrolü | CVM 309 | 5 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ALİYE SUNA ERSES YAY |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ALİYE SUNA ERSES YAY, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Genel Katı atık kavramını öğreterek,çevre mühendisliği açısından bertaraf metodlarını incelemek ve her bir metod ile ilgili mühendislik yetilerine sahip olmak. |
Dersin İçeriği | Katı atık tanımı, bileşenleri,fiziksel,kimyasal ve biyolojik özellikleri,genel toplama taşıma ve bertaraf şekilleri,farklı bertaraf metodlarının kriter,işleyiş ve hesap parametrelerinin öğrenilmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Katı atık tanımını yapar, sınıflandırır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
2 | Katı atıklarda madde gruplandırma ,fiziksel ,kimyasal parametreleri analiz metodlarını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Katı atıklarda genel toplama ,taşıma kriterlerini bilir,hesaplamalarını yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Sınav, Ödev, |
4 | Düzenli depolama sahaları dizaynı, insaatı ve işletilmesini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | Kompost ve biyometanizasyon proseslerini tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
6 | Yakma, piroliz ve gazlaştırma gibi termal bertaraf tekniklerini tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
7 | Katı atıklar ve kontrolü yönetmeliğini inceler, plan ve projelendirmede yönetmelikle uyum sağlar | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, Katı Atık Tanımı, Katı Atık Yönetimi, Entegre Katı Atık Yönetimi | |
2 | Katı Atık Kaynakları, Miktarı ve Karakterizasyonu | |
3 | Katı Atıkların Fiziksel, Kimyasal ve Biyolojik Özellikleri | |
4 | Katı Atıkların Toplanması ve Toplama Yöntemleri | |
5 | Katı Atıkların Taşınması ve Transfer İstasyonları | |
6 | Katı Atıkların Ayrılması ve Geri Kazanım | |
7 | Katı Atıkların Depolanması-Düzenli Depolama 1 | |
8 | Katı Atıkların Depolanması-Düzenli Depolama 2 | |
9 | Katı Atıkların Depolanması-Düzenli- Düzensiz (Vahşi) Depolama 3 | |
10 | Katı Atıkların Biyolojik Arıtma Teknolojileri (Kompost ve Biyometanizasyon) | |
11 | Katı Atıkların Termal Arıtma Teknolojileri (Yakma, Piroliz, Gazlaştırma) | |
12 | Katı Atık Bertaraf Yöntemlerinin Belirlenmesi ve Maliyet | |
13 | Katı Atık Yönetmeliklerinin İncelenmesi | |
14 | Seminer |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Çeşitli kaynaklardan derlenmiş basılmamış ders notu |
Ders Kaynakları |
1.Tchobanoglous, G., Theisen,H., Vigil S., 1993. Integrated Solid Waste Management Engineering Principles and Management |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matemetik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanma becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerinin seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | ||||||
5 | Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 5 |
2. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |