| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Örgütsel Davranışta Güncel Sorunlar | ISL 352 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | Davranış Bilimleri Örgütsel Davranış |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMET KARAKİRAZ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Umut Orhan
|
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Örgütsel davranış alanında gelişen ve değişen yeni akımlar, yeni kuram ve kuramcılar konusunda bilgi vermek ve değişen örgütsel davranış literatürüne hakim olmalarına yardımcı olmaktır. |
| Dersin İçeriği | Yetki devri, psikolojik guclendirme, zaman yonetimi, duygusal zeka, is-aile catismasi, nepotizm; sosyal kaytarma, ogrenilmis caresizlik gibi konulara deginilecektir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Örgütsel davranış ile ilgili güncel konuları tartışmak. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Küreselleşme ile ortaya çıkan ve tartışılan yeni teori ve modelleri incelemek. | Örnek Olay, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
| 3 | Vaka çalışmaları ile teori ile pratiği birleştirmek. | Örnek Olay, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
| 4 | Teknolojik,ekonomik ve sosyal gelişmeler arasında rasyonel bağlantılar kurabilmek | Örnek Olay, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | |
| 2 | Yetki Devri ve Psikolojik Güçlendirme | |
| 3 | Zaman Yönetimi | |
| 4 | Duygusal Zeka | |
| 5 | Örgütsel Sessizlik | |
| 6 | İş/Aile Çatışması | |
| 7 | İşyerinde Cinsiyet Ayrımcılığı | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Nepotizm | |
| 10 | Örgütlerde Güç ve Politik Davranışlar | |
| 11 | Sosyal Kaytarma | |
| 12 | Ogrenilmis Caresizlik | |
| 13 | Tartışma | |
| 14 | Genel tekrar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Stephan Robbins ve T.A.Judge (2012) Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: İnci Erdem, Nobel Akademik Yayıncılık. Ergeneli, Azize (2006) Örgüt ve İnsan, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara. Özen Kutanis, Rana (2014) Örgütlerde Davranış Bilimleri Ders Notları, 6. Baskı, Sakarya Kitabevi Yay., Sakarya. |
| Ders Kaynakları | Stephan Robbins ve T.A.Judge (2012) Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: İnci Erdem, Nobel Akademik Yayıncılık. Ergeneli, Azize (2006) Örgüt ve İnsan, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara. Özen Kutanis, Rana (2014) Örgütlerde Davranış Bilimleri Ders Notları, 6. Baskı, Sakarya Kitabevi Yay., Sakarya. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | X | |||||
| 2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | X | |||||
| 3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | X | |||||
| 4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | X | |||||
| 5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | X | |||||
| 6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | X | |||||
| 7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
| 8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Örgütsel davranış ile ilgili güncel konuları tartışmak. | ||||||||
| 2 | Küreselleşme ile ortaya çıkan ve tartışılan yeni teori ve modelleri incelemek. | ||||||||
| 3 | Vaka çalışmaları ile teori ile pratiği birleştirmek. | ||||||||
| 4 | Teknolojik,ekonomik ve sosyal gelişmeler arasında rasyonel bağlantılar kurabilmek |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 40 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||