Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tam Zamanında Üretim | ISL 431 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MURAT AYANOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MURAT AYANOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Asuman ÜSTÜNDAĞ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Üretim yönetimi için günümüz üretim işletmelerinde üretimdeki israfların önlenmesi, stok ve buna bağlı olarak birim üretim maliyetlerin düşürülmesi ve kontrol altına alınabilmesi için kullanılan özel bir üretim sistemi olan TZÜ için yöntem ve algoritmalar verilecektir. |
Dersin İçeriği | Bu derste, yukarıda bahsedilen çıktıları sağlamak için algoritmalar ile bunlar ile hazırlanan planların yorumlanabilme ve tam zamanında üretim sisteminin kurulabilmesi için yöntemler öğretilecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Karar problemlerini tanımlar ve matematiksel modeller oluşturur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | İşletme karar süreçlerinin olası problemleri hakkında fikir sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
3 | Planlama için matematiksel teknikleri kullanır ve Çözümlerin üzerinde karar analizleri yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav, Ödev, |
4 | Planlama terminolojini kavrar ve çeşitli planlama faaliyetlerinin Oluşturulmasında temel amaç fonksiyonları tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Sınav, Ödev, |
5 | Hazırlanan planların analiz ve sonuçlarını gerçek problemlere uygular. | Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Sınav, Ödev, |
6 | İşletmelerin karar alma sahalarında karar ekiplerine yardımcı olur ve Yönetim kararlarını destekler. | Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tam Zamanında Üretim (TZÜ) sisteminin amaçları ve unsurları. | |
2 | Üretim sistemlerinde malzeme hareketliliği, çekme ve itme sistemleri,TZÜ sisteminde Kanban sistemi, kullanımı, kuralları | |
3 | TZÜ sisteminde satın alma ve yan sanayi ilişkileri, TZÜ sisteminde satın alma ilkeleri | |
4 | TZÜ sisteminde kapasite/talep dengesinin kurulması, talep dalgalanmalarını yönetme, üretimi dengeleme yöntemleri | |
5 | TZÜ sisteminde üretim planlama ve yük planlarının hazırlanması, esnek imalat | |
6 | Malzeme akış yönetimi, TZÜ sisteminde işgücü yönetimi | |
7 | Malzeme akış yönetimi, Üretim ve bekleme zamanlarının planlanması, dengelenmesi | |
8 | TZÜ sisteminde zaman yönetimi, Hazırlık zamanı kavramı ve tezgah hazırlık zamanı optimizasyon | |
9 | Esnek atölyeler için tezgah yerleşim planlaması, çok fonksiyonlu işçiler ve işgücü rotasyonu | |
10 | Sürekli gelişme ve iyileştirme programları | |
11 | Sürekli gelişme ve iyileştirme programları | |
12 | TZÜ sisteminde kalite kontrol ve kalite yönetimi | |
13 | İşlevsel yönetim sisteminin örgütlenmesi, kritik noktalar | |
14 | İşlevsel yönetim sisteminin örgütlenmesi, kritik noktalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Diğer Kaynaklar |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | X | |||||
2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | X | |||||
3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | X | |||||
4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | X | |||||
5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | X | |||||
6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | X | |||||
7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 30 |
1. Ödev | 10 |
1. Sözlü Sınav | 3 |
2. Sözlü Sınav | 3 |
3. Sözlü Sınav | 4 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |