Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Satış Yönetimi | ISL 322 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SEMİH OKUTAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. SEMİH OKUTAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesinde müşteriyle temas noktasının yönetilmesi görevi olarak düşünülebilecek olan satış faaliyetlerinin yürütülmesi ve yönetilmesi konusunda bilgilerin öğrencilere aktarılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu derste satış yönetimi bağlamında temel kavramlar, satış süreci ile satış yönetimi konularında bilgiler aktarılmaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Satış ve satış yönetiminin temelini teşkil eden kavramları tanımlar ve ilişkilendirir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Performans Görevi, |
2 | Satış sürecini açıklar, sürecin öğelerini organize eder ve yönetir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Performans Görevi, |
3 | Satışçılık mesleği ve satışçının haiz olması gereken bilgi ve becerileri açıklar ve tipik bir satış elemanının sergilediği davranışları irdeler ve öneriler sunar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması, | Sınav, Performans Görevi, |
4 | Temel iletişim becerilerini (sözlü ve sözsüz) açıklar ve bu becerilerin özellikle de itirazların yönetimi ve satış kapama sürecine nasıl uyarlanacağını gösterir | Anlatım, Tartışma, Rol Oynama, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
5 | Satış yönetimi kavramını anlatır ve satış planlama ve bütçeleme kavramlarını değerlendirir ve uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
6 | Satış gücünün motivasyonu ile ilgili temel kavramları anlatır ve nasıl uygulanacağını gösterir | Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
7 | Satış gücü performans değerlemesi yapar ve nasıl uygulanabileceğini gösterir | Anlatım, Tartışma, Rol Oynama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
8 | Satış kapama ve müşteri itirazlarını analiz eder ve başarıyla uygular | Anlatım, Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Pazarlama ve Satış | İslamoğlu ve Altunışık (2007), Satış ve Satış Yönetimi, s. 1-23. |
2 | Satış ve satışçılık mesleği | İslamoğlu ve Altunışık (2007), Satış ve Satış Yönetimi, s. 25-46 |
3 | Tüketim psikolojisi ve satın alma motivleri | İslamoğlu ve Altunışık (2007), Satış ve Satış Yönetimi, s. 49-63 |
4 | Satışta iletişimin rolü | İslamoğlu ve Altunışık (2007), Satış ve Satış Yönetimi, s. 65-90 |
5 | Satış süreci | İslamoğlu ve Altunışık (2007), Satış ve Satış Yönetimi, s. 93-108 |
6 | Satış sunumu | İslamoğlu ve Altunışık (2007), Satış ve Satış Yönetimi, s 111-121 |
7 | Satışta itirazları karşılama | İslamoğlu ve Altunışık (2007), Satış ve Satış Yönetimi, s. 129-146 |
8 | Satış yönetimi | İslamoğlu ve Altunışık (2007), Satış ve Satış Yönetimi, s. 149-165 |
9 | Ara sınav | |
10 | Satış planlama ve bütçeleme | İslamoğlu ve Altunışık (2007), Satış ve Satış Yönetimi, s. 167-179 |
11 | Satış gücü belirleme ve yetiştirme | İslamoğlu ve Altunışık (2007), Satış ve Satış Yönetimi, s. 183-197 |
12 | Satış gücü motivasyonu | İslamoğlu ve Altunışık (2007), Satış ve Satış Yönetimi, s 201-210 |
13 | Satışta performans ölçümü | İslamoğlu ve Altunışık (2007), Satış ve Satış Yönetimi, s 217-231 |
14 | Satışçılık mesleğinin geleceği | İslamoğlu ve Altunışık (2007), Satış ve Satış Yönetimi, s 247-254 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yukarıda belirtilen kitap bölümleri, slaytlar ve çeşitli internet adresleri |
Ders Kaynakları | - Ahmet Hamdi İSLAMOĞLU ve Remzi ALTUNIŞIK, Satış ve Satış Yönetimi, Sakarya Kitabevi, 2007. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | X | |||||
2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | X | |||||
3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | X | |||||
4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | X | |||||
5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | X | |||||
6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | X | |||||
7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Satış ve satış yönetiminin temelini teşkil eden kavramları tanımlar ve ilişkilendirir | ||||||||
2 | Satış sürecini açıklar, sürecin öğelerini organize eder ve yönetir | ||||||||
3 | Satışçılık mesleği ve satışçının haiz olması gereken bilgi ve becerileri açıklar ve tipik bir satış elemanının sergilediği davranışları irdeler ve öneriler sunar | ||||||||
4 | Temel iletişim becerilerini (sözlü ve sözsüz) açıklar ve bu becerilerin özellikle de itirazların yönetimi ve satış kapama sürecine nasıl uyarlanacağını gösterir | ||||||||
5 | Satış yönetimi kavramını anlatır ve satış planlama ve bütçeleme kavramlarını değerlendirir ve uygular | ||||||||
6 | Satış gücünün motivasyonu ile ilgili temel kavramları anlatır ve nasıl uygulanacağını gösterir | ||||||||
7 | Satış gücü performans değerlemesi yapar ve nasıl uygulanabileceğini gösterir | ||||||||
8 | Satış kapama ve müşteri itirazlarını analiz eder ve başarıyla uygular |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |