Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İşletmecilik Tarihi | ISL 360 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi KAZIM MERT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Araş.Gör.Oğuzhan Öztürk |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Tarihin geçmişi aydınlatan bir ayna ve bugünün anlaşılmasında geçmişin bize tuttuğu projeksiyonun son derece önemli olması tüm disiplinler içerisinde tarihsel çalışmaları oldukça önemli bir yere getirmiştir. Bu trende bağlı olarak işletme yazınında tarihsel araştırmalara doğru bir yönelim olduğu gözlenmektedir. Çünkü, hızla değişen dünyada hem geçmişi bütünün birikimiyle daha iyi aydınlatmak, işlemecilikle ilgili yaşanacak gelişme ve değişikliklere ilişkin bir öngörü de bulunmanın en önemli yollarından birisi böylesi çalışmalar yönelmektir. Bu çerçevede bu dersin amacı ekonomik gelişmeler ve işletme tarihinden yola çıkarak yönetim çalışmalarına ve oradan ülke işletme tarihlerine bir yolculuğa çıkarak hem bugünün birikimiyle geçmişi aydınlatmak, hem de geleceğe ilişkin bazı öngörülerde bulunmaktır. |
Dersin İçeriği | Ekonomik teoriler ve işletme tarihi, İşletme tarihi ve yönetim çalışmaları, İşletmenin fonksiyonlarında yaşanan değişmelerin ABD,Japonya ve Almanya işletmeleri bağlamında incelenmesi, işletme ve toplum ilişkisi, Türk işletme tarihi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ekonomik teoriler ve işletme tarihi arasında ilişki kurabilecek birikime ulaşma. | Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, | Sınav, Ödev, |
2 | İşletme tarihi ve yönetim çalışmaları arasındaki ilişkiyi anlama | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
3 | İşletmenin fonksiyonlarında yaşanan gelişme ve değişimler karşılaştırmalı olarak incelemek ve anlamak | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
4 | İşletme toplum ilişkisini çok yönlü olarak analiz edebilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, | Sınav, Ödev, |
5 | Türk İşletme Tarihi hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olmak | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ekonomik teoriler ve işletme tarihi | Jones, G. And Zeitlin, J. (Ed) “The handbook of Business history” Oxford Handbooks. |
2 | İşletme Tarihi ve Yönetim Çalışmaları | Jones, G. And Zeitlin, J. (Ed) “The handbook of Business history” Oxford Handbooks. |
3 | İşletme organizasyonları formlarına ilişkin tarihsel inceleme (Büyük işletmeler-Aile işletmeleri-İşletme grupları ve firmalar arası networkler) | Jones, G. And Zeitlin, J. (Ed) “The handbook of Business history” Oxford Handbooks. |
4 | İşletme organizasyonları formlarına ilişkin tarihsel inceleme (Büyük işletmeler-Aile işletmeleri-İşletme grupları ve firmalar arası networkler) | Jones, G. And Zeitlin, J. (Ed) “The handbook of Business history” Oxford Handbooks. |
5 | Tarihsel süreçte işletmeler ve Toplum (İşletmler-Devlet, Beceri oluşturma ve Eğitim) | Jones, G. And Zeitlin, J. (Ed) “The handbook of Business history” Oxford Handbooks. |
6 | İşletmenin fonksiyonlarında tarihsel süreçte meydana gelen değişimi ABD-Japonya ve Almanya düzeyince incelemek (Finans, Teknoloji ve inovasyon, tasarım ve mühendislik, pazarlama, İnsan kaynakları, muhasebe ve haberleşme sistemleri) | Jones, G. And Zeitlin, J. (Ed) “The handbook of Business history” Oxford Handbooks. |
7 | İşletmenin fonksiyonlarında tarihsel süreçte meydana gelen değişimi ABD-Japonya ve Almanya düzeyince incelemek (Finans, Teknoloji ve inovasyon, tasarım ve mühendislik, pazarlama, İnsan kaynakları, muhasebe ve haberleşme sistemleri) | Jones, G. And Zeitlin, J. (Ed) “The handbook of Business history” Oxford Handbooks. |
8 | İşletmenin fonksiyonlarında tarihsel süreçte meydana gelen değişimi ABD-Japonya ve Almanya düzeyince incelemek (Finans, Teknoloji ve inovasyon, tasarım ve mühendislik, pazarlama, İnsan kaynakları, muhasebe ve haberleşme sistemleri) | Jones, G. And Zeitlin, J. (Ed) “The handbook of Business history” Oxford Handbooks. |
9 | İşletmenin fonksiyonlarında tarihsel süreçte meydana gelen değişimi ABD-Japonya ve Almanya düzeyince incelemek (Finans, Teknoloji ve inovasyon, tasarım ve mühendislik, pazarlama, İnsan kaynakları, muhasebe ve haberleşme sistemleri) | Jones, G. And Zeitlin, J. (Ed) “The handbook of Business history” Oxford Handbooks. |
10 | Türk İşletme tarihi | |
11 | Türk İşletme tarihi | |
12 | Türk İşletme tarihi | |
13 | Türkiye’de küçük işletmelerin tarihsel hikayeleri | |
14 | Türkiye’de holdinglerin hikayelerin |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yukarıda belirtilen kitaplar, kitap bölümleri ve makaleler |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | X | |||||
2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | X | |||||
3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | X | |||||
4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | X | |||||
5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | X | |||||
6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | ||||||
7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 119 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |