| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Engelliler İçin Beden Eğitimi ve Spor | BSE 306 | 6 | 4 + 1 | 5 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | - |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÇETİN YAMAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Nurullah ÇELİK |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Engelliler için beden eğitimi ve sporun kavranması ve beden eğitimi ve sporun engelliler üzerindeki etkisinin kavratılması. |
| Dersin İçeriği | Engelliler için beden eğitimi ve sporun anlam ve önemi, engel türleri ve sınıflandırılması, beden eğitimi ve sporun engelliler üzerindeki etkisi |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Engellilik kavramını ve engelliliğin nedenleri ve önlenmesini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
| 2 | Beden eğitimi için Özel Eğitim temel ilkelerini bilir | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
| 3 | Beden eğitimi dersinde engelli çocukların değerlendirilmesini bilir | Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, |
| 4 | Engelli bireyler için beden eğitimi programları hazırlayabilir | Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, Performans Görevi, |
| 5 | Sporun engelli rehabilitasyonu üzerindeki önemini kavrar | Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
| 6 | Engellilerin performans sporu yapmasında dikkat edilmesi gereken ilkeleri bilir | Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, | Sözlü Sınav, Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Engellilik, engelliliğin nedenleri ve önlenmesi | |
| 2 | Zihinsel engelli çocuklar ve eğitimleri ve sportif faaliyetler | |
| 3 | Görme engelli çocuklar ve eğitimi | |
| 4 | Görme engellilerde sportif faaliyetler | |
| 5 | İşitme engelli çocuklar ve eğitimi | |
| 6 | Fiziksel engelli çocuklar ve eğitimi | |
| 7 | Fiziksel engelli sportif faaliyetler | |
| 8 | Arasınav | |
| 9 | Duygusal bozukluğu ve öğrenme güçlüğü olan çocuklar | |
| 10 | Engelli çocuklar için beden eğitiminin hedefleri | |
| 11 | Algısal motor bozuklukları | |
| 12 | Beden eğitimi dersinde engelli çocukların değerlendirilmesi | |
| 13 | Engelli bireyler için beden eğitimi programları | |
| 14 | Engellilerin fiziksel uygunluklarının değerlendirilmesinde kullanılan testler |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. | ||||||
| 2 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır | ||||||
| 3 | Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. | ||||||
| 4 | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır | ||||||
| 5 | Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar | ||||||
| 6 | Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. | ||||||
| 7 | Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır. | ||||||
| 8 | Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. | ||||||
| 9 | Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. | ||||||
| 10 | Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. | ||||||
| 11 | Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. | ||||||
| 12 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır. | ||||||
| 13 | Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar. | ||||||
| 14 | Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır. | ||||||
| 15 | Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Engellilik kavramını ve engelliliğin nedenleri ve önlenmesini bilir | |||||||||||||||
| 2 | Beden eğitimi için Özel Eğitim temel ilkelerini bilir | |||||||||||||||
| 3 | Beden eğitimi dersinde engelli çocukların değerlendirilmesini bilir | |||||||||||||||
| 4 | Engelli bireyler için beden eğitimi programları hazırlayabilir | |||||||||||||||
| 5 | Sporun engelli rehabilitasyonu üzerindeki önemini kavrar | |||||||||||||||
| 6 | Engellilerin performans sporu yapmasında dikkat edilmesi gereken ilkeleri bilir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 128 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,12 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||