Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ab Seçmeli I (Güreş) | BSE 242 | 4 | 3 + 1 | 4 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SEDAT UYSAL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Güreş temel teknik ve uygulamaların kazandırılması |
Dersin İçeriği | Güreş teknik ve taktikleri, uzmanlaşma konularına değinilecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Güreş teknikleri ve gelişimlerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
2 | Güreşte dengeli olur. | Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, |
3 | Güreşte tutuşları uygular. | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, |
4 | Tekniklerin puan değerlerini anlar. | Alıştırma ve Uygulama, | Sözlü Sınav, |
5 | Güreşte farklı çalışma metotlarını kavrar. | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Sınav, Performans Görevi, |
6 | Uzmanlık prensiplerini anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tarihçe ve genel bilgi | |
2 | Ayakta temel duruş teknikleri | |
3 | Tutuş teknikleri ve uygulaması | |
4 | Ayakta uygulanan teknikler ve savunmalar | |
5 | Yerde temel teknikler ve savunmalar | |
6 | Ayakta yapılan tekniklerin uygulaması | |
7 | Ara sınav | |
8 | Pratik uygulama çalışmaları için program malzemesi | |
9 | Yerde yapılan teknikler ve uygulaması | |
10 | Atmalar ve uygulaması | |
11 | Dalmalar ve savunmalar | |
12 | Güreşçilerin hazırlanması sırasında dinlenmelerini sağlayan tedbirler | |
13 | Müsabaka uygulama çalışmaları | |
14 | Müsabaka uygulama çalışmaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Çağdaş Serbest Güneş Teknikleri- Dursun Ali Pehlivan-1988 Cumhuriyet e kadar Türk güreşi, Kültür Bakanlığı Yayınları ANKARA-1989 Osmanlı devletinde spor, Kültür Bakanlığı yayınları- ANKARA -1995 Serbest güreş Yuri Şahmuradov Sakarya ilinde güreş yapan sporcuların sosyo- ekonomik durumları- Sedat Uysal-Sakarya-1998 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. | X | |||||
2 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır | X | |||||
3 | Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. | X | |||||
4 | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır | X | |||||
5 | Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar | X | |||||
6 | Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. | X | |||||
7 | Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır. | ||||||
8 | Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. | X | |||||
9 | Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. | X | |||||
10 | Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. | X | |||||
11 | Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. | X | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır. | ||||||
13 | Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar. | ||||||
14 | Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır. | ||||||
15 | Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Sözlü Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |