Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fiziksel Uygunluk | BSE 208 | 4 | 3 + 1 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÇETİN YAMAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Nurullah ÇELİK |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Değişik yaş ve aktivite düzeylerindeki kişilerin egzersiz ve beslenme ihtiyaçlarının öğrenilmesi |
Dersin İçeriği | Fiziksel uygunluğun tanımı, bileşenleri, önemi, fiziksel uygunlukla ilgili kavramlar, fiziksel uygunluğun ölçümü ve değerlendirilmesi, ideal ağırlığın belirlenmesi yöntemleri, her yaş ve fiziksel düzeyde fiziksel uygunluğun geliştirilmesi ve korunması için alıştırma yöntemleri, egzersiz alanlarının düzenlenmesi, yönetimi ve organizasyonu. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Egzerzisin yararları ve etkileri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
2 | Hareketsizliğin zararları | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
3 | Değişik yaş gruplarına egzersiz uygulamaları | Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, Performans Görevi, |
4 | Vücut kompozisyon tespit yöntemleri | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, Ödev, |
5 | Beslenme ve beslenme kurallarını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, Sınav, Sözlü Sınav, |
6 | Egzersizin sosyal ve psikolojik etkenlerini bilir | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Egzersizin kazandırdıkları egzersiz kuralları | |
2 | Temel besin öğeleri ve beslenme kuralları | |
3 | Hareketsizlik nedenleri ve zararları | |
4 | Sedanterlerde egzersiz ve beslenme kuralları | |
5 | Kadınlarda egzersiz ve beslenme kuralları | |
6 | Çocuklarda ve Yaşlılarda egzersiz ve beslenme kuralları | |
7 | ARA SINAV | |
8 | Egzersizin organizma üzerindeki etkisi | |
9 | Egzerzisin sosyal ve psikolojik etkileri | |
10 | Vücut kompozisyonu tespit yöntemleri | |
11 | Temel motorik özellikler | |
12 | Uygunluk test yöntemleri | |
13 | Teknoloji ve uygunluk üzerindeki etkisi | |
14 | Genel tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | "Fiziksel Uygunluk", Erdal ZORBA |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. | ||||||
2 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır | ||||||
3 | Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. | ||||||
4 | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır | ||||||
5 | Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar | ||||||
6 | Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. | ||||||
7 | Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır. | ||||||
8 | Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. | ||||||
9 | Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. | ||||||
10 | Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. | ||||||
11 | Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. | ||||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır. | ||||||
13 | Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar. | ||||||
14 | Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır. | ||||||
15 | Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |