| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Gk Seçmeli I (Spor ve Medya) | BSE 269 | 3 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FİKRET RAMAZANOĞLU |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Sporun gelişmesindeki en önemli araçlardan biri olan spor medyası hakkında bilgi vermek. |
| Dersin İçeriği | Günümüz dünyasında hızla büyüyen spor sektörünün en önemli aktörlerinden olan spor medyası anlatılacaktır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Sporda iletişim kavramını öğrenmek. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Kitle iletişim araçlarının sporun gelişmesindeki önemini kavramak | Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
| 3 | Sporun sağlıklı gelişmesinde medyanın rolünü öğrenmek. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 4 | medya tarihini bilir ve anlatır. | Tartışma, Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
| 5 | spor medyasının tarihini vegelişimini bilir ve anlatır. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası, | Ödev, Sınav, |
| 6 | medya ve olimpik oyunlar arasındaki ilişkiyi kavrar. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bir kavram ve tanım olarak iletişim nedir? Kitle iletişimi nedir? | |
| 2 | Günümüz sporunun özellikleri. | |
| 3 | Gazetecilik nedir ? Gazeteci kime denir. | |
| 4 | Spor haberciliği ve özellikleri. | |
| 5 | Türk spor basının geçmişi. | |
| 6 | Spor gazetecilerinin sosyo-ekonomik durumu. | |
| 7 | ARA SINAV | |
| 8 | Spor ve tüketim kültürü. | |
| 9 | Tüketim kültürü,boş zaman futbolu. | |
| 10 | Türkiyede spor medya ilişkileri. | |
| 11 | Medya ve olimpik oyunlar. | |
| 12 | Uluslararası basın derneği. | |
| 13 | Spor etkinliklerinin düzenlenmesinde görsel medyanın rolü. | |
| 14 | Günümüz spor haberciliğinde dikkat edilmesi gereken kurallar. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Hazırlanmış ders notları. |
| Ders Kaynakları | Medya ve Spor,Metin Tükenmez,Etikus Yayınları |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. | X | |||||
| 2 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır | X | |||||
| 3 | Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. | X | |||||
| 4 | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır | ||||||
| 5 | Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar | X | |||||
| 6 | Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. | X | |||||
| 7 | Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
| 8 | Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. | X | |||||
| 9 | Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. | X | |||||
| 10 | Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. | X | |||||
| 11 | Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. | X | |||||
| 12 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır. | X | |||||
| 13 | Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar. | ||||||
| 14 | Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır. | ||||||
| 15 | Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Sporda iletişim kavramını öğrenmek. | |||||||||||||||
| 2 | Kitle iletişim araçlarının sporun gelişmesindeki önemini kavramak | |||||||||||||||
| 3 | Sporun sağlıklı gelişmesinde medyanın rolünü öğrenmek. | |||||||||||||||
| 4 | medya tarihini bilir ve anlatır. | |||||||||||||||
| 5 | spor medyasının tarihini vegelişimini bilir ve anlatır. | |||||||||||||||
| 6 | medya ve olimpik oyunlar arasındaki ilişkiyi kavrar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 16 | 32 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 147 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,88 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||