Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mb Seçmeli I (Sosyal Beceri Eğitimi) | EBB 281 | 3 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA KOÇ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrencilerin sosyal beceriler ile ilgili teorik ve uygulama açısından gerekli bilgi donanımını sağlamaları ve . Sosyal beceri eğitimin gerekliliğini anlayabilmeleridir |
Dersin İçeriği | Sosyal Davranışın Tanım Bilgisi, Sosyal Beceri Eğitimin Gerekliliğini Anlayabilme, Sosyal Zeka Kavramının Tanım Bilgisi, Sosyal Beceri Türlerinin Bilgisi, Sosyal Beceri Modellerini Anlayabilme, Sosyal Beceriyi Ölçme Yöntemlerini Anlayabilme, Sosyal Beceri Modelleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sosyal Beceri Eğitimin Gerekliliğini Anlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
2 | Sosyal Beceri Türlerinin Bilgisi hakkında bilgi sahibi olur. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
3 | Sosyal Beceri Modellerini Anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Sözlü Sınav, |
4 | Sosyal Beceriyi Ölçme Yöntemlerini Anlar. | Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
5 | Sosyal Beceri Eğitiminde Kullanılan Teknikleri Kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Sözlü Sınav, |
6 | Sosyal Beceri Ve Sosyal Yeterlikler hakkında bilgi sahibi olur. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
7 | Sosyal Beceri Modelleri hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, Sınav, |
8 | Sosyal Becerileri Ölçebilir. | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Ödev, Performans Görevi, |
9 | Sosyal Beceri Eğitimi Ve Kullanılan Teknikler hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Sözlü Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal Davranışın Tanım Bilgisi | |
2 | Sosyal Beceri Eğitimin Gerekliliğini Anlayabilme | |
3 | Sosyal Zeka Kavramının Tanım Bilgisi | |
4 | Sosyal Beceri Türlerinin Bilgisi | |
5 | Sosyal Beceri Modellerini Anlayabilme | |
6 | Sosyal Beceriyi Ölçme Yöntemlerini Anlayabilme | |
7 | Sosyal Beceri Eğitiminde Kullanılan Teknikleri Kavrayabilme | |
8 | Sosyal Davranış Ve Sosyal Beceri Eğitiminin Gerekçesi | |
9 | Arasınav | |
10 | Sosyal Beceri Ve Sosyal Yeterlikler | |
11 | Sosyal Beceri Modelleri | |
12 | Sosyal Becerilerin Ölçülmesi | |
13 | Sosyal Becerilerin Ölçülmesi | |
14 | Sosyal Beceri Eğitimi Ve Kullanılan Teknikler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Bacanlı, H. (1999). Sosyal beceri eğitimi. Nobel yayıncılık: Ankara. Collins, J. & Collins, M. (1992). Social skills training and skilled helper. West Sussex, England: Wiley & Sons |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. | X | |||||
2 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır | ||||||
3 | Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. | X | |||||
4 | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır | X | |||||
5 | Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar | ||||||
6 | Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. | ||||||
7 | Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır. | ||||||
8 | Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. | ||||||
9 | Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. | X | |||||
10 | Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. | ||||||
11 | Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. | X | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır. | X | |||||
13 | Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar. | ||||||
14 | Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır. | ||||||
15 | Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 104 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |