| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sağlık Bilgisi ve İlkyardım | BSE 104 | 2 | 2 + 1 | 3 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | - |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Yrd.Doç.Dr. CANAN ALBAYRAK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | - |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Sağlık bilgisi ve ilk yardımı içeren teorik bilgiler verilmesi ve bilgilerini uygulayabilir duruma gelmeleri hedeflenmiştir. |
| Dersin İçeriği | Sağlığın korunması, Hijyen,sterilizasyon yöntemleri, Enfeksiyon hastalıkları,İlk yardım uygulama yöntemleri, Spor yaralanmaları ve ön tedavi yöntemleri |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Sağlık ve hastalık kavramlarını tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Hastalık etkenlerini sıralar, korunma yollarını anlatır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Kişisel ve toplumsal sağlığın korunması ile ilgili donanıma sahiptir. Topluma yönelik bilgilendirici sunumlar yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 4 | İlk yardımın önemini anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
| 5 | İlk yardım kurallarını uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 6 | İlk yardım yöntemlerini sıralar ve uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 7 | Sağlık ve sağlığın korunması ile ilgili bilgilerini sporcularla paylaşır,tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 8 | Akut yaralanmalarda ön tedavi yöntemlerini uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Sağlık ve hastalık tanımları, Sağlığın korunması, Hastalık etkenleri | Kaynaklardan ilgili konular okunmalı |
| 2 | Bulaşıcı hastalıklar ve etkenleri, Sterilizasyon , Dezenfeksiyon tanımları ve uygulama yöntemleri, Hijyen ve önemi | Kaynaklardan ilgili konular okunmalı |
| 3 | Kalp hastalıkları, kalp durması nedenleri ve belirtileri, Kalp durmasında ilkyardım | Kaynaklardan ilgili konular okunmalı |
| 4 | Solunum sistemi hastalıkları, solunum durması nedenleri ve belirtileri, Boğulma ve Solunum durmasında ilkyardım. | Kaynaklardan ilgili konular okunmalı |
| 5 | Temel Yaşam desteği ( Cardiopulmoner Resusitasyon) | Kaynaklardan ilgili konular okunmalı |
| 6 | Yaralanmalar, Kanamalar ve Kanamalarda ilk yardım | Kaynaklardan ilgili konular okunmalı |
| 7 | Zehirlenmeler ve zehirlenmelerde ilkyardım | Kaynaklardan ilgili konular okunmalı |
| 8 | Sıcak çarpması, Donma, Yanıklar ve ilkyardım | Kaynaklardan ilgili konular okunmalı |
| 9 | Arasınav | |
| 10 | Şok tanımı, Şok nedenleri, belirtileri ve Şokta ilkyardım | Kaynaklardan ilgili konular okunmalı |
| 11 | Kırık, Çıkık tanımı, belirtileri, Kırık ve çıkıkta ilkyardım | Kaynaklardan ilgili konular okunmalı |
| 12 | Sporcularda görülebilen bazı sağlık sorunları, Kas, Tendon, Ligament yaralanmaları | Kaynaklardan ilgili konular okunmalı |
| 13 | Diabet, Osteoporoz ve bazı kronik hastalıkların belirtileri, önlemleri | Kaynaklardan ilgili konular okunmalı |
| 14 | Spor sahalarında ilkyardım ve ön tedavi yöntemleri | Kaynaklardan ilgili konular okunmalı |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Spor hekimliği,Sporcu sağlığı ve Spor sakatlıkları, Tunç Alp Kalyon Acil Bakım, Editör: Deniz Şelimen Spor Hekimliği , Emin Ergen İlk Yardım, Ercüment Baktır |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. | ||||||
| 2 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır | X | |||||
| 3 | Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. | ||||||
| 4 | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır | ||||||
| 5 | Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar | X | |||||
| 6 | Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. | X | |||||
| 7 | Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
| 8 | Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. | X | |||||
| 9 | Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. | ||||||
| 10 | Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. | X | |||||
| 11 | Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. | X | |||||
| 12 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır. | X | |||||
| 13 | Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar. | ||||||
| 14 | Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır. | X | |||||
| 15 | Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Sağlık ve hastalık kavramlarını tanımlar | |||||||||||||||
| 2 | Hastalık etkenlerini sıralar, korunma yollarını anlatır | |||||||||||||||
| 3 | Kişisel ve toplumsal sağlığın korunması ile ilgili donanıma sahiptir. Topluma yönelik bilgilendirici sunumlar yapar | |||||||||||||||
| 4 | İlk yardımın önemini anlatır. | |||||||||||||||
| 5 | İlk yardım kurallarını uygular. | |||||||||||||||
| 6 | İlk yardım yöntemlerini sıralar ve uygular. | |||||||||||||||
| 7 | Sağlık ve sağlığın korunması ile ilgili bilgilerini sporcularla paylaşır,tartışır. | |||||||||||||||
| 8 | Akut yaralanmalarda ön tedavi yöntemlerini uygular. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
| Ödev | 1 | 3 | 3 |
| Final | 1 | 8 | 8 |
| Toplam İş Yükü | 87 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,48 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||