Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Genel ve Artistik Jimnastik | BEB 205 | 3 | 3 + 1 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. EMEL MİMAROĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Jimnastik ile ilgili temel becerilerini geliştirebilme |
Dersin İçeriği | Jimnastik ile ilgili genel kuramsal bilgilerin aktarımı, temel beceri ve tekniklerin öğretimi konuları ele alınmaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temel becerilerle ilgili sunu yapabilir. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Performans Görevi, |
2 | Bütün organ ve sistemleri seviyesine göre çalıştırabilir. | Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Performans Görevi, |
3 | Hareketlere başlamadan önce ısınma devresindeki genel prensipleri öğrenir. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Performans Görevi, |
4 | Cimnastik aletleri kullanım becerisi gelişir, seri çalışmalar yapabilir | Grup Çalışması, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Performans Görevi, |
5 | Temel Akrobatik hareketleri öğrenir. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, |
6 | Yaratıcılık becerilerini kullanarak koreografiler yapabilir. | Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, |
7 | Grup ile işbirliği içinde çalışabilir | Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanım, tarihçe ve kurallar | |
2 | Düzen Alıştırmaları | |
3 | Jimnastik Duruşları,Tören yürüyüşleri | |
4 | Bireysel ve eşli serbest hareketler | |
5 | Ara sınav | |
6 | jimnastik sopası, Atlama ipi, lobut alıştırmaları | |
7 | jimnastik sopası, Atlama ipi, lobut alıştırmaları | |
8 | Koreografi oluşturma çalışmaları | |
9 | Yer cimnastiğinde temel teknik hareketler | |
10 | Öne, geriye takla uygulaması | |
11 | Yunus takla-Amud takla uygulaması | |
12 | Erişme,kartvil,überşlak,flik-flak uygulamaları | |
13 | Koreografi oluşturma çalışmaları | |
14 | Koreografi oluşturma çalışmaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. | X | |||||
2 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır | X | |||||
3 | Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. | X | |||||
4 | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır | X | |||||
5 | Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar | X | |||||
6 | Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. | ||||||
7 | Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır. | ||||||
8 | Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. | ||||||
9 | Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. | X | |||||
10 | Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. | X | |||||
11 | Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. | X | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır. | X | |||||
13 | Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar. | X | |||||
14 | Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır. | X | |||||
15 | Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |