| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Eğitsel Oyunlar | BSE 304 | 6 | 1 + 2 | 2 | 3 |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Oyun, oyun çeşitleri hakkında tanım ve kavramları bilir. | Anlatım, | Sınav, Sözlü Sınav, |
| 2 | Oyunun çocuk gelişimindeki rolünü kavrar. | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, Ödev, |
| 3 | Eğitsel oyunların sınıflandırılmasını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev, Sınav, Sözlü Sınav, |
| 4 | Yaş gruplarına göre eğitsel oyun seçimi yapar | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, |
| 5 | Spor Branşlarının temel tekniklerini Eğitsel Oyunla öğretmeyi bilir | Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, |
| 6 | Eğitsel oyunu yönetmeği ve öğretmeyi bilir. | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, |
| 7 | Eğitsel Oyunda Disiplin, Ceza ve Ödül uygulamalarının gerekliliğini bilir ve uygular. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, | Performans Görevi, Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, |
| 8 | Eğitsel Oyun için gereken materyali hazırlar | Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, |
| 9 | Eğitsel Oyun değerlendirmesi yapar | Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Oyun kavramı, tanımı ve tarihçesi | [1] sayfa 3-7 |
| 2 | Oyunun çocuk gelişimine etkileri | [1] sayfa 12 |
| 3 | Eğitsel oyunların yapısı ve özellikleri | [1] sayfa 6 |
| 4 | Eğitsel oyunların sınıflandırılması | [1] sayfa 7 |
| 5 | Eğitsel oyunların motorik özelliklerin gelişmesi üzerine etkisi | |
| 6 | Beden eğitimi ve spor eğitiminde eğitsel oyun | [1] sayfa 35 |
| 7 | Ara sınav | |
| 8 | Oyunun planlanması ve oyunun seçimi | [1] sayfa 38 |
| 9 | Oyunun öğretimi | [1] sayfa 40 |
| 10 | Oyunun yönetim | [1] sayfa 42 |
| 11 | Oyunun çeşitlendirilmesi | [1] sayfa 44 |
| 12 | Oyun liderliği ve kişisel özellikler | [1] sayfa 49 |
| 13 | Eğitsel oyunların oynatılmasında disiplin, ceza ve ödül | [1] sayfa 45 |
| 14 | Eğitsel oyunların değerlendirilmesi | [1] sayfa 47 |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Hazar, M., beden eğitimi ve sporda oyunla eğitim, (2006),tututay , 5. Baskı, Ankara Çoban, bilal., orta öğretimde ve üniversitelerde eğitsel oyunlar, (2006), nobel basımevi,ankara |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. | X | |||||
| 2 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır | X | |||||
| 3 | Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. | X | |||||
| 4 | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır | X | |||||
| 5 | Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar | X | |||||
| 6 | Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. | X | |||||
| 7 | Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
| 8 | Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. | X | |||||
| 9 | Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. | X | |||||
| 10 | Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. | X | |||||
| 11 | Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. | X | |||||
| 12 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır. | ||||||
| 13 | Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar. | ||||||
| 14 | Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır. | ||||||
| 15 | Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Oyun, oyun çeşitleri hakkında tanım ve kavramları bilir. | |||||||||||||||
| 2 | Oyunun çocuk gelişimindeki rolünü kavrar. | |||||||||||||||
| 3 | Eğitsel oyunların sınıflandırılmasını bilir | |||||||||||||||
| 4 | Yaş gruplarına göre eğitsel oyun seçimi yapar | |||||||||||||||
| 5 | Spor Branşlarının temel tekniklerini Eğitsel Oyunla öğretmeyi bilir | |||||||||||||||
| 6 | Eğitsel oyunu yönetmeği ve öğretmeyi bilir. | |||||||||||||||
| 7 | Eğitsel Oyunda Disiplin, Ceza ve Ödül uygulamalarının gerekliliğini bilir ve uygular. | |||||||||||||||
| 8 | Eğitsel Oyun için gereken materyali hazırlar | |||||||||||||||
| 9 | Eğitsel Oyun değerlendirmesi yapar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
| 2. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Ödev | 1 | 2 | 2 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 3 | 6 |
| Final | 1 | 4 | 4 |
| Toplam İş Yükü | 80 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,2 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||