Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bizans Resim ve El Sanatları | SAN 206 | 4 | 3 + 1 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. GÖRKEM IŞIK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi TÜLİN ÇORUHLU, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Rumeysa IŞIK |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bizans dönemi resim ve el sanatlarının karakteristik özellikleri öğretilerek çevre kültürlerin etkileri ve yansımaları değerlendirilecektir. |
Dersin İçeriği | Bizans sanatında Haçlı etkisi, dönemin özellikleri, resim programları, mozaikler, ikonalar, el yazmaları, maden/mine eserlerin malzeme-teknik, işlev, ikonografi, üslup açısından tarihsel çerçevede incelenmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kaynakları tanır ve araştırmaları takip eder | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, | Sınav, Ödev, |
2 | Malzeme ve tekniği tarihsel sürecinde değerlendirir | Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Benzetim, | Sınav, Ödev, |
3 | Komşu kültürlerin eserleriyle bağlantı kurar | Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Eserleri ikonografik ve üslupsal açıdan inceler | Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
5 | Eserlerdeki farklılık ve benzerlikleri tasvir eder | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Benzetim, | Sınav, Ödev, |
6 | Farklı coğrafyaların etkilerini araştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Konu ile ilgili temel kavram ve terimler | |
2 | Doğu Roma ve Erken Bizans(4. yy.8.yy) | |
3 | Duvar, resmi, ikonalar, mimari plastik örnekleri | |
4 | Fildişi, maden eserler, el yazmaları örnekleri | |
5 | Orta Bizans (8./9. yy13. yy) | |
6 | Duvar, resmi, ikonalar, mimari plastik örnekleri | |
7 | Fildişi, maden eserler, el yazmaları örnekleri | |
8 | Genel değerlendirme | |
9 | Ara sınav | |
10 | Geç Bizans (12041261) | |
11 | Bizans sanatında Haçlı etkisi | |
12 | Duvar, resmi, ikonalar, mimari plastik örnekleri | |
13 | Fildişi, maden eserler, el yazmaları örnekleri | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Dersin hocası tarafından verilecektir. |
Ders Kaynakları | Cutler, A. and Spieser, J.-M. (1996). Das Mittelalterliche Byzanz 725-1204, München, 21-69. Cutler, A. (1985). The craft of ivory: sources, techniques, and uses in the Mediterranean, Washington D.C.Demus, O. 1976). Byzantine mosaic decoration: aspects of monumental art in Byzantium, New York M.M. Mango, Silver from Early Byzantium (Baltimore 1986) Mango, M. M. (1986). Silver from Early Byzantium, Baltimore. D.T. Rice, Art of the Byzantine Era (London 1963) Rodley, L. (1984). Byzantine Art and Architecture. An Introduction, Cambridge Volbach, W. (1952). Elfenbeinarbeiten der Spätantike und des frühen Mittelalters, Mainz. Weitzmann, K. (1980). Icons, New York |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat özelliği olan maddi kültür eşyasını coğrafi bölgeye, ülkeye, topluluklara ve zamana göre inceleyip,bilim dalına özgü yöntemlerle değerlendirir. | X | |||||
2 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri Mimarlık, Arkeoloji, Güzel Sanatlar bilgileri ile birlikte kullanarak Sanat Tarihi konu ve problemlerini tanımlama, yorumlama, değerlendirme, araştırma ve kanıtlara dayalı çözme yeteneğine sahiptir. | X | |||||
3 | Sanat tarihi alan çalışmalarında plan ve uygulama yapabilir | X | |||||
4 | Sanat tarihi alanında kaynak ve sorunları tanır, formule eder ve çözer | X | |||||
5 | Tarihi çevre değerlerini araştırır, korur, öğretir ve gelişimini destekler. | X | |||||
6 | Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri Sanat Tarihi alanına aktarabilme becerisine sahip olur. | X | |||||
8 | Mesleğinin gereği olarak sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür seviyesine ulaşmıştır ve sosyal ilişkileri güçlüdür; bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir, toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje üretir ve uygular. | X | |||||
9 | Teknik resim, restorasyon, röleve, kazı teknikleri, fotoğraf çekimi ve bilgisayar kullanımıyla ilgili teknik becerilere sahip olur. | X | |||||
10 | Sanat Tarihi ile ilgili ulusal ve uluslar arası mevzuata hakimdir ve bu mevzuata uygun davranarak strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları değerlendirir. | X | |||||
11 | Bölgesinin kültürel ve tarihi değerlerini tanır, tanımlar; bunlarla ilgili plan ve proje hazırlar, uygular, yönetir, izler, kişi ve kurumları bilgilendirir. Sonuçları yazılı ve sözlü olarak aktarır, toplumun bilinçlenmesine katkıda bulunur. | X | |||||
12 | Her türlü alan çalışmasına uyabilme, çalışabilme ve gerekli teknik donanımı kullanabilme yeteneğine, mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ara Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 132 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |