| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Drama ve Roman İncelemesi | ADE 321 | 5 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. NURHAN ULUÇ |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. NURHAN ULUÇ, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. İsmail Candan |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilere Alman edebiyatında dram ve romanı kavratmak |
| Dersin İçeriği | Alman edebiyatında dram ve romanın edebiyat akımlarına göre ve incelenmesi ve çeşitli Alman edebiyatına özgü dram ve roman eserlerinin çözümlenmesi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Alman edebiyatında dram türünü tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
| 2 | Alman edebiyatında roman türünü tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
| 3 | Alman edebiyatına özgü dram eserlerini çözümler. | Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
| 4 | Alman edebiyatına özgü roman eserlerini çözümler. | Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
| 5 | Edebiyat eserlerini değerlendirir ve eleştirir. | Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
| 6 | Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dram ve Romanın tanımı, tarihçesi | |
| 2 | Alman edebiyatında dram ve yazarlar | |
| 3 | Alman edebiyatında roman ve yazarlar | |
| 4 | Dram ve roman çözümleme yöntemleri | |
| 5 | Dram ve roman çözümleme yöntemleri | |
| 6 | Wolfgang Borchert: Draussen vor der Tür | |
| 7 | Wolfgang Borchert: Draussen vor der Tür | |
| 8 | Friedrich Dürrenmatt | |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Friedrich Dürrenmatt: Der Besuch der alten Dame | |
| 11 | Friedrich Dürrenmatt: Der Besuch der alten Dame | |
| 12 | Heinrich Böll | |
| 13 | Heinrich Böll: Haus ohne Hüter | |
| 14 | Heinrich Böll: Haus ohne Hüter |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Wiese, Benne von(Hrsg.) (1964): Das deutsche Drama, Düsseldorf. |
| Ders Kaynakları | Borchert, Wolfgang (1956): Draußen vor der Tür |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur. | X | |||||
| 2 | Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir. | X | |||||
| 3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. | X | |||||
| 4 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
| 5 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | X | |||||
| 6 | Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
| 7 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir. | X | |||||
| 8 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | X | |||||
| 9 | Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir. | X | |||||
| 10 | Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Alman edebiyatında dram türünü tanır. | ||||||||||
| 2 | Alman edebiyatında roman türünü tanır. | ||||||||||
| 3 | Alman edebiyatına özgü dram eserlerini çözümler. | ||||||||||
| 4 | Alman edebiyatına özgü roman eserlerini çözümler. | ||||||||||
| 5 | Edebiyat eserlerini değerlendirir ve eleştirir. | ||||||||||
| 6 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 2 | 15 | 30 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 135 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||