| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Teknoloji Felsefesi | FEL 315 | 5 | 2 + 0 | 2 | 4 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HÜSEYİN NEJDET ERTUĞ | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Serhat Arslan, Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene | 
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Öğrencilerin küresel sorunların farkına varabilmesi ve onlara felsefenin bu sorunlarla ilişkilendirilebilir olduğunun kavratılması. | 
| Dersin İçeriği | Teknik, teknoloji, bilim, felsefe, sanat ve tasarım kavramlarını ve bu kavramların birbirleriyle ilişkilerinin anlatılması. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Teknoloji ve bilim ilişkilerini ve felsefenin bu ilişkiye katkılarını kavrayacak bilgi birikimini değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, | 
| 2 | Teknik ve teknoloji arasındaki farklılıkları açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, | 
| 3 | Teknoloji ve doğa ilişkisini tartışır | Tartışma, | Sözlü Sınav, | 
| 4 | Teknik ve toplum ilişkisini tartışır | Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, | 
| 5 | Tasarım olarak teknik üzerine değerlendirmelerde bulunur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, | 
| 6 | sanat ve teknik ilişkisini tartışır. | Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Teknik ve fen kavramları | |
| 2 | Teknik ve teknoloji arasındaki farklılıklar | |
| 3 | Bilim ve teknik ilişkisi | |
| 4 | Teknik ve doğa ilişkisi | |
| 5 | Teknoloji ve doğa ilişkisi | |
| 6 | Bilim ve felsefe ilişkisi | |
| 7 | Teknik ve toplum ilişkisi: Eğitim | |
| 8 | Teknik ve toplum ilişkisi: Din | |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Teknik ve toplum ilişkisi: Ekonomi | |
| 11 | Teknik ve toplum ilişkisi: Siyaset | |
| 12 | Tasarım olarak teknik | |
| 13 | Sanat ve teknik ilişkisi | |
| 14 | Değerlendirme | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] Habermas, Jurgen, “İdeoloji Olarak Bilim ve Teknik”, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 1998 | 
| Ders Kaynakları | 2] Uygur, Nermi, “Çağdaş Ortamda Teknik”, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 1999  [3] Tunalı, İsmail, “Tasarım Felsefesine Giriş”, Yapı Yayın, İstanbul, 2004  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. | ||||||
| 2 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. | ||||||
| 3 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. | ||||||
| 4 | Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. | ||||||
| 5 | İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. | ||||||
| 6 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. | ||||||
| 7 | Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. | ||||||
| 8 | Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. | ||||||
| 9 | Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. | ||||||
| 10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır. | ||||||
| 11 | Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Teknoloji ve bilim ilişkilerini ve felsefenin bu ilişkiye katkılarını kavrayacak bilgi birikimini değerlendirir | |||||||||||
| 2 | Teknik ve teknoloji arasındaki farklılıkları açıklar | |||||||||||
| 3 | Teknoloji ve doğa ilişkisini tartışır | |||||||||||
| 4 | Teknik ve toplum ilişkisini tartışır | |||||||||||
| 5 | Tasarım olarak teknik üzerine değerlendirmelerde bulunur. | |||||||||||
| 6 | sanat ve teknik ilişkisini tartışır. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 70 | 
| 1. Kısa Sınav | 10 | 
| 2. Kısa Sınav | 10 | 
| 1. Ödev | 10 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 | 
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | 
| Ödev | 1 | 10 | 10 | 
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 4 | 4 | 
| Toplam İş Yükü | 88 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,52 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||