Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Enerji Kaynakları | COG 212 | 4 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. YUNUS EMRE MUTLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Enerji kaynaklarının dünyadaki ve Türkiye´de ki dağılışı hakkında bilgi edinerek, enerji kaynaklarının ekonomik ve siyasi öneminin kavranması. Enerji kaynakları ile çevre arasında ilişki kurarak, alternatif enerji kaynaklarının değerinin bilinmesi. |
Dersin İçeriği | Enerji kaynağı nedir.Tükenebilir enerji kaynaklarının ve Yenilenebilir enerji kaynaklarının ekonomik ve siyasi önemileri ve özellikleri,Dünya ve Türkiye'deki tükenebilir ve yenilebilir enerji kaynakları ve bunların çevreye olumlu yada olumsuz etkileri üzerinde durulmaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Enerji Kaynaklarını tanır ve sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Enerji kaynaklarının dünyadaki coğrafi dağılışını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Enerji kaynaklarının ekonomik ve siyasi önemini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Enerji kaynakları ile çevre arasında ilişki kurar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
5 | Türkiye´nin enerji kaynaklarının coğrafi dağılışını ve önemini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Enerji Kaynaklarının Tanımı ve Sınıflandırılması | |
2 | Kömür Yataklarının Oluşumu, Teorileri ve Sınıflandırılması | |
3 | Dünya Kömür Rezervleri (Amerika, Avrupa) | |
4 | Dünya Kömür Rezervleri (Asya, Afrika, Okyanusya) | |
5 | Petrol Oluşumu, Özellikleri ve Önemi | |
6 | Dünya Petrol Yataklarının Coğrafi Dağılışı (Amerika, Avrupa) | |
7 | Dünya Petrol Yataklarının Coğrafi Dağılışı (Asya, Afrika, Okyanusya) | |
8 | Su Gücü (Hidroelektrik) | |
9 | Yenilenebilir Enerji Kaynakları (Rüzgar, Güneş, Jeotermal) | |
10 | Nükleer Enerji | |
11 | Enerji Kaynakları ve Çevre Sorunları | |
12 | Türkiye´nin Enerji Kaynakları (Taşkömürü, Linyit) | |
13 | Türkiye´nin Enerji Kaynakları (Petrol, Doğalgaz) | |
14 | Türkiye´nin Yenilenebilir Enerji Kaynakları (Güneş, Jeotermal, Rüzgar) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Çeşitli literatürlerden hazırlanmış ders sunuları. |
Ders Kaynakları | H. DOĞANAY, 2005, Ekonomik Coğrafya 2 Enerji Kaynakları, Aktif Yayınevi, İstanbul. ve internet kaynakları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan, alanındaki en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
2 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
3 | Doğal ve beşeri çevre ile ilgili konularda uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını bilgilendirir, onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı veya sözlü aktarabilir. | X | |||||
4 | Coğrafya ve Coğrafi Bilgi Sistemleri alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
5 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir. | ||||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | ||||||
7 | Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin bir biçimde kullanır. Ayrıca en az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
9 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir takım çalışmasında görev alabilir, aynı kapsamdaki bir çalışmayı analitik yaklaşımlar ile bağımsız olarak ta yürütebilir. | ||||||
10 | Doğal ve beşeri çevre ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetme bilgi ve bilincine sahiptir. | ||||||
11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak amacıyla farklı alanlardan dersler alır. | ||||||
12 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde insan sağlığı ve çevre duyarlılığı bakışıyla proje ve etkinlikler düzenler. | ||||||
13 | Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenimini yönlendirir. | ||||||
14 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | ||||||
15 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Enerji Kaynaklarını tanır ve sınıflandırır. | |||||||||||||||
2 | Enerji kaynaklarının dünyadaki coğrafi dağılışını bilir. | |||||||||||||||
3 | Enerji kaynaklarının ekonomik ve siyasi önemini bilir. | |||||||||||||||
4 | Enerji kaynakları ile çevre arasında ilişki kurar. | |||||||||||||||
5 | Türkiye´nin enerji kaynaklarının coğrafi dağılışını ve önemini bilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 90 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Kısa Sınav | 2 | 20 | 40 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |