Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Enerji Kaynakları COG 212 4 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. YUNUS EMRE MUTLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

-

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Enerji kaynaklarının dünyadaki ve Türkiye´de ki dağılışı hakkında bilgi edinerek, enerji kaynaklarının ekonomik ve siyasi öneminin kavranması. Enerji kaynakları ile çevre arasında ilişki kurarak, alternatif enerji kaynaklarının değerinin bilinmesi.

Dersin İçeriği

Enerji kaynağı nedir.Tükenebilir enerji kaynaklarının ve Yenilenebilir enerji kaynaklarının ekonomik ve siyasi önemileri ve özellikleri,Dünya ve Türkiye'deki tükenebilir ve yenilebilir enerji kaynakları ve bunların  çevreye olumlu yada olumsuz etkileri üzerinde durulmaktadır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Enerji Kaynaklarını tanır ve sınıflandırır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
2 Enerji kaynaklarının dünyadaki coğrafi dağılışını bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
3 Enerji kaynaklarının ekonomik ve siyasi önemini bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
4 Enerji kaynakları ile çevre arasında ilişki kurar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
5 Türkiye´nin enerji kaynaklarının coğrafi dağılışını ve önemini bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Enerji Kaynaklarının Tanımı ve Sınıflandırılması
2 Kömür Yataklarının Oluşumu, Teorileri ve Sınıflandırılması
3 Dünya Kömür Rezervleri (Amerika, Avrupa)
4 Dünya Kömür Rezervleri (Asya, Afrika, Okyanusya)
5 Petrol Oluşumu, Özellikleri ve Önemi
6 Dünya Petrol Yataklarının Coğrafi Dağılışı (Amerika, Avrupa)
7 Dünya Petrol Yataklarının Coğrafi Dağılışı (Asya, Afrika, Okyanusya)
8 Su Gücü (Hidroelektrik)
9 Yenilenebilir Enerji Kaynakları (Rüzgar, Güneş, Jeotermal)
10 Nükleer Enerji
11 Enerji Kaynakları ve Çevre Sorunları
12 Türkiye´nin Enerji Kaynakları (Taşkömürü, Linyit)
13 Türkiye´nin Enerji Kaynakları (Petrol, Doğalgaz)
14 Türkiye´nin Yenilenebilir Enerji Kaynakları (Güneş, Jeotermal, Rüzgar)
Kaynaklar
Ders Notu

 Çeşitli literatürlerden hazırlanmış ders sunuları.

Ders Kaynakları

H. DOĞANAY, 2005, Ekonomik Coğrafya 2 Enerji Kaynakları, Aktif Yayınevi, İstanbul.
Yalçın Karabulut, 2003,Enerji Kaynakları,Hilmi Usta Matbaacılık,Ankara

ve internet kaynakları.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan, alanındaki en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir.
2 Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
3 Doğal ve beşeri çevre ile ilgili konularda uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını bilgilendirir, onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı veya sözlü aktarabilir. X
4 Coğrafya ve Coğrafi Bilgi Sistemleri alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
5 Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir.
6 Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir.
7 Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin bir biçimde kullanır. Ayrıca en az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
8 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
9 Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir takım çalışmasında görev alabilir, aynı kapsamdaki bir çalışmayı analitik yaklaşımlar ile bağımsız olarak ta yürütebilir.
10 Doğal ve beşeri çevre ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetme bilgi ve bilincine sahiptir.
11 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak amacıyla farklı alanlardan dersler alır.
12 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde insan sağlığı ve çevre duyarlılığı bakışıyla proje ve etkinlikler düzenler.
13 Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenimini yönlendirir.
14 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
15 Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 90
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Kısa Sınav 2 20 40
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6