Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Farklı Ülkelerde Erken Çocukluk Eğitimi | ECE 011 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMET SAKİN |
Dersi Verenler | Arş.Gör. MEHMET KUMRU, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mehmet KUMRU |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğretmen adaylarının okul öncesi eğitim programının özellikleri ile Türkiye de ve dünyada uygulanan okul öncesi eğitim program yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmalarını, bu modelleri karşılaştırılıp, benzer ve farklı yönlerini, Türkiye’de uygulanabilirliliğini fark etmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, önemi, Karşılaştırmalı eğitimin tarihsel gelişimi, Karşılaştırmalı eğitimin eğitim yöntemleri, Ülkeler ve ülkemizdeki okul öncesi eğitimle karşılaştırılması,A.B.D.’de Okul Öncesi Eğitim,Batı Avrupa Ülkelerinde Okul Öncesi Eğitim (Fransa,Almanya, İngiltere, Danimarka, Hollanda, İtalya’da Okul Öncesi Eğitim), Doğu Avrupa Ülkelerinde Okul Öncesi Eğitim (Rusya, Gürcistan),Uzak Doğu Ülkelerinde Okul Öncesi Eğitim (Japonya, Çin), Orta doğu Ülkelerinde Okul Öncesi Eğitim (İran, Irak, İsrail), Güney Asya Ülkelerinde Okul Öncesi Eğitim (Hindistan, Pakistan). |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Karşılaştırmalı eğitimin tanımını ve önemini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, Portfolyo, |
2 | Karşılaştırmalı eğitimin tarihsel gelişimini ve eğitim yöntemlerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, Portfolyo, |
3 | Ülkeler ve ülkemizdeki okulöncesi eğitimi karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, Portfolyo, |
4 | Kanada, Küba; İzlanda da eğitim sistemi ve okul öncesi eğitimin nasıl olduğunu açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, Portfolyo, |
5 | Federal Almanya Cumhuriyeti, Avusturya ,Lüksemburg, Polonya Cumhuriyetin de eğitim sistemi ve okul öncesi eğitim anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, Portfolyo, |
6 | Fransa,İngiltere, İrlanda, İskoçya da eğitim sistemi ve okul öncesi eğitim anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, Portfolyo, |
7 | Belçika,Danimarka, Hollanda, İsviçre de eğitim sistemi ve okul öncesi eğitimi anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, Portfolyo, |
8 | Rusya, Gürcistan,Moldova, Estonya da eğitim sistemi ve okul öncesi eğitimi anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, Portfolyo, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, karşılaştırmalı eğitimin önemi | Ders Notları- İlgili Slaytlar |
2 | Karşılaştırmalı eğitimin tarihsel gelişimi,Karşılaştırmalı eğitimin eğitim yöntemleri, | Ders Notları- İlgili Slaytlar |
3 | Türk eğitim sistemi, ülkeler ve ülkemizdeki okul öncesi eğitimle karşılaştırılması | Ders Notları- İlgili Slaytlar |
4 | Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, A.B.D. de eğitim sistemi ve okul öncesi eğitim, | Ders Notları- İlgili Slaytlar |
5 | Kanada, Küba; İzlanda da eğitim sistemi ve okul öncesi eğitim, | Ders Notları- İlgili Slaytlar |
6 | Federal Almanya Cumhuriyeti, Avusturya ,Lüksemburg, Polonya Cumhuriyetin de eğitim sistemi ve okul öncesi eğitim, | Ders Notları- İlgili Slaytlar |
7 | Fransa,İngiltere, İrlanda, İskoçya da eğitim sistemi ve okul öncesi eğitim, | Ders Notları- İlgili Slaytlar |
8 | Belçika,Danimarka, Hollanda, İsviçre de eğitim sistemi ve okul öncesi eğitim, | Ders Notları- İlgili Slaytlar |
9 | İtalya, İspanya, Finlandiya da eğitim sistemi ve okul öncesi eğitim, | Ders Notları- İlgili Slaytlar |
10 | Rusya, Gürcistan,Moldova, Estonya da eğitim sistemi ve okul öncesi eğitim, | Ders Notları- İlgili Slaytlar |
11 | Japonya, Çin, Güney Kore,Singapur da eğitim sistemi ve okul öncesi eğitim, | Ders Notları- İlgili Slaytlar |
12 | İran, Irak, İsrail, Suriye de eğitim sistemi ve okul öncesi eğitim, | Ders Notları- İlgili Slaytlar |
13 | Güney Afrika cumhuriyeti, Mısır Arap Cumhuriyeti, Özbekistan da eğitim sistemi ve okul öncesi eğitim, | Ders Notları- İlgili Slaytlar |
14 | Hindistan, Pakistan, Endonezya, Şili de eğitim sistemi ve okul öncesi eğitim. | Ders Notları- İlgili Slaytlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | - |
Ders Kaynakları | Balcı, Ali. (2011). Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri. Pegem Akademi: Ankara |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Öğrencilerin bir sonraki eğitim kademesine hazır oluşlarını sağlamak için eğitim ortamını hazırlar, öğrenme sürecini etkin bir şekilde yürütür, ölçme ve değerlendirme, yöntem, teknik ve araçlarını amacına uygun kullanarak değerlendirir. | X | |||||
3 | Bütün öğrenciler için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ve materyalleri hazırlar. | X | |||||
4 | Farklı gelişen çocukları tanır, özelliklerini bilir, bu çocukları evde ve okulda destekleyecek özel uygulamaları yapar. | X | |||||
5 | Alan eğitimde karşılaştığı problemleri belirler, bireysel ve grup çalışmaları yürüterek problemlere çözüm önerileri getirir ve uygular. | X | |||||
6 | Paydaşlardan gelen görüş ve önerilerden de yararlanarak öz değerlendirme yapar, kişisel ve mesleki yönden kendini geliştirmeye yönelik çalışmalara katılır. | X | |||||
7 | Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile ilgili mevzuatı bilir, takip eder bu doğrultuda etkili iletişim kurar ve işbirliği yapar. | X | |||||
8 | Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanarak öğrencilerle sağlıklı iletişim kurar. | X | |||||
9 | Öğrencilerin gelişimi için erişilebilir teknoloji ile yaş dönemine uygun görsel-işitsel öğretim materyallerini kullanır, öğrencilerinin kullanmalarına olanak sağlar. | X | |||||
10 | Toplumsal ve siyasal yapılara ilişkin bilgiye sahiptir ve demokratik ve aktif katılım kararlılığına dayalı olarak medeni yaşama katılır. | X | |||||
11 | Alan eğitimi ve meslek bilgisi kaynaklarını takip edebilecek ve bu konular ile ilgili meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | X | |||||
12 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültür ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına uygun hareket eder. | X | |||||
13 | Öğrenme ortamlarını öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak, üst düzey bilişsel becerilerini geliştireceği etkili iletişim kurabileceği demokratik öğrenme ortamları hazırlar. | X | |||||
14 | Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme becerilerine sahiptir ve yeni bilgiye erişmek için bu becerileri kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Karşılaştırmalı eğitimin tanımını ve önemini açıklar | ||||||||||||||
2 | Karşılaştırmalı eğitimin tarihsel gelişimini ve eğitim yöntemlerini öğrenir. | ||||||||||||||
3 | Ülkeler ve ülkemizdeki okulöncesi eğitimi karşılaştırır. | ||||||||||||||
4 | Kanada, Küba; İzlanda da eğitim sistemi ve okul öncesi eğitimin nasıl olduğunu açıklar. | ||||||||||||||
5 | Federal Almanya Cumhuriyeti, Avusturya ,Lüksemburg, Polonya Cumhuriyetin de eğitim sistemi ve okul öncesi eğitim anlatır. | ||||||||||||||
6 | Fransa,İngiltere, İrlanda, İskoçya da eğitim sistemi ve okul öncesi eğitim anlatır. | ||||||||||||||
7 | Belçika,Danimarka, Hollanda, İsviçre de eğitim sistemi ve okul öncesi eğitimi anlatır. | ||||||||||||||
8 | Rusya, Gürcistan,Moldova, Estonya da eğitim sistemi ve okul öncesi eğitimi anlatır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
1. Ödev | 20 |
1. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 12 | 12 |
Performans Görevi (Uygulama) | 12 | 2 | 24 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
dersAKTSKredisi | 4 |