Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Genel Türk Tarihi ve Öğretimi | TTO 529 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Türk Kültürü ve Medeniyeti Tarihi Türkiye'nin Sosyo-Poilitik Durumu |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HALUK SELVİ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. HALUK SELVİ, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Burak Çıtır |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Genel Türk Tarihi kaynaklarının incelenmesi ve değerlendirilmesi, Türk tarihinin temel problemlerine yaklaşımlarda bulunulması. Orta Asya'dan Balkanlara uzanan geniş coğrafyada Türk Kültür ve Medeniyetine ait ana çizgilerin, temel değerlerin kavranabilmesi. dersi alan bir öğrenci, Genel Türk Tarihi ile ilgili çeşitli konularda verilen ödevleri sunum olarak anlatır. Genel Türk Tarihi ile ilgili sunumlarda konuları özetler, Genel Türk Tarihi ile ilgili yapılan sunumlarda konuları yorumlar, yapılan sunumlarla konular üzerinde tartışır, konular üzerinde değerlendirmelerde bulunur. |
Dersin İçeriği | Orta Asya Türk Tarihi, Türk İslam Tarihi; Selçuklular; ana hatlarıyla Osmanlı Tarihi, Osmanlı kültür ve uygarlığı; Birinci Dünya Savaşı, Millî Mücadele dönemi, Cumhuriyetin ilanı ve cumhuriyet Tarihi; tartışmalı konuların öğretimi; tarihsel empati ve öğretimi, anakronizm ve türleri; kanıt temelli tarih ve kültür öğretimi, tarih ve kültür öğretiminde düşünme becerileri; üstbilişin kültür öğretiminde kullanılması; Türkçe ve Türk Kültürü dersinde bilgisayar kullanımı ve materyal geliştirme, çalışma yaprakları hazırlama stratejileri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Genel Türk Tarihi ile ilgili çeşitli konularda verilen ödevleri sunum olarak anlatır. | Anlatım, | Sözlü Sınav, |
2 | Genel Türk Tarihi ile ilgili sunumlarda konuları özetler | Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, |
3 | Genel Türk Tarihi ile ilgili yapılan sunumlarda konuları yorumlar | Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sözlü Sınav, |
4 | Yapılan sunumlarla konular üzerinde tartışır | Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | Konular üzerinde değerlendirmelerde bulunur | Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Sözlü Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Orta Asya Türk Tarihi | |
2 | Türk İslam Tarihi | |
3 | Selçuklu Tarihi ve Medeniyeti | |
4 | Ana Hatlarıyla Osmanlı tarihi | |
5 | Osmanlı Kültür ve Medeniyeti | |
6 | Birinci Dünya Savaşı ve Sonuçları | |
7 | Milli Mücadele Tarihi | |
8 | Atatürk Dönemi inkılap Hareketleri | |
9 | Tartışmalı Konular ve Öğretimi, Empati | |
10 | Anakronizm ve Türleri | |
11 | Tarih Öğretiminde Belgeler ve Arşivler | |
12 | Tarih Öğretiminde Düşünme Becerileri | |
13 | Üstbilişin Kültür Öğretiminde Kullanılmaıs | |
14 | Türk Kültür ve Medeniyeti için bilgisayar destekli öğretim materyali |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | ANADOL, Cemal , v.d., Türk Kültürü ve Medeniyeti İstanbul, 2008 |
Ders Kaynakları | GÜNGÖR, Erol, Kültür Değişmesi ve Milliyetçilik, İstanbul, 1984 KAFESOĞLU, İbrahim, Türk Milli Kültürü, İstanbul, 1983 Osmanlı Devleti ve Medeniyeti Tarihi, ed. E. İhsanoğlu, İstanbul 1994 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
1. Ara Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |