Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Özel Eğitimde Matematik Öğretimi | OEO 305 | 5 | 3 + 0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi UĞUR YASSIBAŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Damla ALTIN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Özel gereksinimli bireylere matematik öğretimi için müdahalelerin planlanması ve yürütülmesi sürecine ilişkin yöntem ve tekniklerin öğretmen adaylarına kazandırılması. |
Dersin İçeriği | Matematik beceri ve kavramların değerlendirilmesi; matematik öğretimi ve planlaması; basamaklandınlmış öğretim ve doğrudan öğretim yaklaşımlan; problem çözme becerileri geliştirme; matematik programım uygulama, sayma, toplama, çıkarma, çarpma, bölme işlemlerinin öğretimi; matematik öğretiminde hata türleri ve analizi; işlevsel matematik becerilerinin öğretimi: değer (para), zaman, uzunluk ve ağırlık ölçüleri; geometri kavram ve becerilerinin öğretim yollan; kaynaştırma sınıfında matematik öğretimi için yapılabilecek uyarlamalar; özel eğitim ihtiyacı olan gruplarda spesifik matematik öğretim teknikleri/stratejileri; matematik öğretiminde bilimsel dayanaklı uygulamalar; matematik öğretimini farklı özel eğitim gruplanna uyarlama |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Matematikte hata türleri ve analizlerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | İşlevsel matematik becerilerinin öğretimi hakkında bilgi verir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav , Ödev, |
3 | Matematikte beceri ve kavramları değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Matematik öğretimi için plan hazırlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
5 | Basamaklandınlmış öğretim ve doğrudan öğretim yaklaşımlannı açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
6 | Zihin engelli öğrencilere dört işlem becerileri nasıl kazandırılacağını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
7 | Kaynaştırma sınıfında matematik öğretimi için yapılabilecek uyarlamaları anlatır | Anlatım, | Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Slaytlar |
Ders Kaynakları | Ders notları öğretim elemanı tarafından öğrencilere dağıtılacaktır. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar. | X | |||||
2 | Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır. | X | |||||
3 | Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | X | |||||
4 | Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzey) bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar. | X | |||||
5 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
6 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır. | X | |||||
7 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır. | X | |||||
9 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir. | X | |||||
10 | Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi) yabancı dil bilgisini kullanır. | X | |||||
11 | Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır. | X | |||||
12 | Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlar ile çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
13 | Özel gereksinimli öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olup, bu değerleri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | X | |||||
15 | Öğrencilerin tüm özellikleri (ek özrü, sağlık problemleri vb.) ve ihtiyaçları doğrultusunda düzenlemeler yapar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Matematikte hata türleri ve analizlerini açıklar | |||||||||||||||
2 | İşlevsel matematik becerilerinin öğretimi hakkında bilgi verir | |||||||||||||||
3 | Matematikte beceri ve kavramları değerlendirir | |||||||||||||||
4 | Matematik öğretimi için plan hazırlar | |||||||||||||||
5 | Basamaklandınlmış öğretim ve doğrudan öğretim yaklaşımlannı açıklar | |||||||||||||||
6 | Zihin engelli öğrencilere dört işlem becerileri nasıl kazandırılacağını açıklar | |||||||||||||||
7 | Kaynaştırma sınıfında matematik öğretimi için yapılabilecek uyarlamaları anlatır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|