Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyal Bilgiler Öğretim Programları | SBE 202 | 4 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. YUSUF KESKİN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. YUSUF KESKİN, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Dr. Ayşegül KIRTEL |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Program gelişrme alanı özelinde Türkiye'de geçmişten günümüze uygulanan sosyal bilgiler öğretim programlarını tanımak. |
Dersin İçeriği | 1. Hafta: Temel Kavramlar (Eğitim, Eğitim Tasnifleri, Program Geliştirme kavramı ve öğeleri, farklı program tasnifleri) 2. Hafta: Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri 3. Hafta: Eğitim Felsefeleri 4. Hafta: Program Tasarımları 5. Hafta: Program Geliştirme Süreci (komisyonlar ve ihtiyaç Analizi) 6. Hafta: Program Öğeleri (Hedef ve İçerik) 7. Hafta: Program Öğeleri (Eğitim durumları ve sınama durumları) 8. Hafta: VİZE 9. Hafta: Türkiye'de Sosyal Bilgiler Öğretim Programları Tarihi (Dönemsel yaklaşım ve II. Meşrutiyet Dönemi) 10. Hafta: Kurtuluş Savaşı Yılları (1919-1922) ve Atatürk Dönemi (1923-1938) 11. Hafta: Milli Şef (1938-1950) ve Demokrat Parti (1950-1960) Dönemleri 12. Hafta: Kaotik Dönem (1960-1980) ve Askeri Müdahale Dönemi (1980-1990) 13. Hafta: Değişim (1990-2000) ve Küreselleşme (2000'li yıllar) Dönemleri 14. Güncel Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarının (2005 ve 2018) İncelenmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel Kavramlar: Eğitim, Eğitim tasnifleri, Program geliştirme kavramı, Program öğeleri ve program tasnifleri | |
2 | Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri: Tarihi, psikolojik, sosyal/toplumsal, ekonomik, konu alanı, bireysel ve felsefi temeller | |
3 | Eğitim Felsefeleri: Daimicilik, esasicilik, ilerlemecilik ve yeniden kurmacılık | |
4 | Program Tasarımları: Konu, öğrenci ve sorun merkezli tasarımlar | |
5 | Program Geliştirme Süreci: Komisyonlar ve ihtiyaç analizi | |
6 | Program Öğeleri: Hedef ve içerik | |
7 | Program Öğeleri: Eğitim ve Sınama durumları | |
8 | VİZE | |
9 | Türkiye'de Sosyal Bilgiler Öğretim Programları Tarihi: Dönemsel yaklaşım ve II. Meşrutiyet Dönemi (1908-1918) | |
10 | Kurtuluş Savaşı Yılları (1919-1922) ve Atatürk Dönemi (1923-1938) | |
11 | Milli Şef (1938-1950) ve Demokrat Parti (1950-1960) Dönemleri | |
12 | Kaotik Dönem (1960-1980) ve Askeri Müdahale Dönemi (1980-1990) | |
13 | Değişim (1990-2000) ve Küreselleşme (2000'li yıllar) Dönemleri | |
14 | Güncel Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarının (2005 ve 2018) İncelenmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal bilgiler eğitimini destekleyen tarih, coğrafya, sosyoloji, antropoloji, siyaset bilimi gibi sosyal bilim disiplinlerine ilişkin teorik bilgiler kazanır. | ||||||
2 | Etkin vatandaşlık için gerekli temel insan hakları ve vatandaşlık bilgisine sahip olur, demokratik eğitiminin önemini kavrar. | ||||||
3 | 3. Sosyal bilgiler öğretimde sözlü ve yazılı edebiyat ürünlerinin kullanılmasının gereğini bilir ve uygun etkinlikler hazırlar. | ||||||
4 | 4. Geçmişten günümüze bilim ve teknolojinin gelişimini, teknoloji ve medya okuryazarlığının önemini kavrar. | ||||||
5 | 5. Karakter ve değer eğitiminin sosyal bilgiler eğitimindeki yeri ve önemini kavrar. | ||||||
6 | 6. Sosyal Bilgiler eğitimine yönelik özel öğretim yöntemlerini öğretim programlarına uygun biçimde etkinlikler hazırlayarak uygular | ||||||
7 | 7. Afetlere ilişkin temel kavramları bilir, afet yönetiminde etik değerleri açıklar, proje örnekleri sunar. | ||||||
8 | 8. Sosyal bilgilerde sanat ve müze eğitiminin önemini kavrar, müzede sosyal bilgiler öğretimi uygulama etkinlikleri hazırlar | ||||||
9 | 9. Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme, eğitim psikolojisi, eğitim felsefesi ve eğitim sosyolojisi, araştırma yöntemleri, teknoloji ve materyal kullanımı, öğretim ilke ve yöntemlerini bilir | ||||||
10 | 10. Sosyal bilgiler eğitimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
11 | 11. Sosyal bilgiler eğitiminde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve öğretmenlik mesleğine ilişkin becerileri edinir | ||||||
12 | 12. Öğretimi, özel eğitim ve kaynaştırma eğitimine ihtiyacı olan öğrencilere göre planlama ve uygulama yetkinliğine sahip olur. | ||||||
13 | 13. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. | ||||||
14 | 14. Sosyal bilgiler eğitiminde alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
15 | 15. Çeşitli kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapabilir, ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|