| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Erken Çocuklukta Oyun Gelişimi ve Eğitimi | ECE 204 | 4 | 3 + 0 | 3 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMET SAKİN |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. SUAT KOL, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Esra Betül Kölemen |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı; erken çocukluk döneminde oyun gelişimi ve eğitimi ile ilgili temel kavramları kazandırmak ve hareket temelli oyun etkinlikleri gerçekleştirmektir. |
| Dersin İçeriği | Erken çocukluk döneminde oyunun eğitsel ve gelişimsel değerleri; oyunu, çocuğu tanıma ve değerlendirmede ve etkili bir öğretim yöntemi olarak kullanma; oyunun tanımı, önemi, gelişimi, toplumsal rolü, oyun kuramları, oyunu etkileyen faktörler, oyunu destekleme, oyun etkinlikleri planlama ve uygulama. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Erken çocukluk döneminde oyun ile ilgili temel kavramları öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Benzetim, Örnek Olay, Problem Çözme, | |
| 2 | Oyunun çocuğun gelişim alanlarına etkisini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Örnek Olay, Problem Çözme, | |
| 3 | Oyunun gelişim aşamalarını, yaşlara göre oyun türlerini ve oyunun yaratıcılığa etkisini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Benzetim, Problem Çözme, | |
| 4 | Oyunun tarihsel gelişimini, Türk Kültürü oyun ve hareket temelli oyunlarla ilgili uygulamalar ile farklı kültürlerdeki oyunu öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Benzetim, Problem Çözme, | |
| 5 | Hareket temelli oyun etkinliklerini gerçekleştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Benzetim, Problem Çözme, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ders ile ilgili genel bilgilendirme | |
| 2 | Oyunun tanımı ve oyun ile kuramsal yaklaşımlar | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 3 | Çocuk oyunlarının önemi ve işlevleri, bilim insanlarının oyunla ilgili görüşleri | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 4 | Oyun ve yaratıcılık, oyun gelişim teorileri | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 5 | Yaşlara göre oyun türleri | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 6 | Oyunun çocuğun gelişim alanlarına etkisi (bilişsel, dil) | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 7 | Oyunun çocuğun gelişim alanlarına etkisi (sosyo-duygusal, bedensel) | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 8 | Yıl içi Sınav | |
| 9 | Oyunun çocuğun gelişim alanlarına etkisi (fiziksel, motor) | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 10 | Oyunun tarihsel gelişimi ve oyun kuramları | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 11 | Uyumsuz davranışların oyun ortamında eğitimi | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 12 | Türk kültüründe oyun ve hareket temelli oyunlarla ilgili uygulamalar | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 13 | Farklı kültürlerde oyun | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 14 | Genel tekrar ve değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | (1) Aksoy, A. B. (2008). Erken Çocukluk Döneminde Gelişimi Destekleyen Oyunlar. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. | X | |||||
| 2 | Öğrencilerin bir sonraki eğitim kademesine hazır oluşlarını sağlamak için eğitim ortamını hazırlar, öğrenme sürecini etkin bir şekilde yürütür, ölçme ve değerlendirme, yöntem, teknik ve araçlarını amacına uygun kullanarak değerlendirir. | X | |||||
| 3 | Bütün öğrenciler için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ve materyalleri hazırlar. | X | |||||
| 4 | Farklı gelişen çocukları tanır, özelliklerini bilir, bu çocukları evde ve okulda destekleyecek özel uygulamaları yapar. | X | |||||
| 5 | Alan eğitimde karşılaştığı problemleri belirler, bireysel ve grup çalışmaları yürüterek problemlere çözüm önerileri getirir ve uygular. | X | |||||
| 6 | Paydaşlardan gelen görüş ve önerilerden de yararlanarak öz değerlendirme yapar, kişisel ve mesleki yönden kendini geliştirmeye yönelik çalışmalara katılır. | X | |||||
| 7 | Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile ilgili mevzuatı bilir, takip eder bu doğrultuda etkili iletişim kurar ve işbirliği yapar. | X | |||||
| 8 | Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanarak öğrencilerle sağlıklı iletişim kurar. | X | |||||
| 9 | Öğrencilerin gelişimi için erişilebilir teknoloji ile yaş dönemine uygun görsel-işitsel öğretim materyallerini kullanır, öğrencilerinin kullanmalarına olanak sağlar. | ||||||
| 10 | Toplumsal ve siyasal yapılara ilişkin bilgiye sahiptir ve demokratik ve aktif katılım kararlılığına dayalı olarak medeni yaşama katılır. | ||||||
| 11 | Alan eğitimi ve meslek bilgisi kaynaklarını takip edebilecek ve bu konular ile ilgili meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | ||||||
| 12 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültür ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına uygun hareket eder. | X | |||||
| 13 | Öğrenme ortamlarını öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak, üst düzey bilişsel becerilerini geliştireceği etkili iletişim kurabileceği demokratik öğrenme ortamları hazırlar. | X | |||||
| 14 | Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme becerilerine sahiptir ve yeni bilgiye erişmek için bu becerileri kullanır. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Erken çocukluk döneminde oyun ile ilgili temel kavramları öğrenir. | ||||||||||||||
| 2 | Oyunun çocuğun gelişim alanlarına etkisini öğrenir. | ||||||||||||||
| 3 | Oyunun gelişim aşamalarını, yaşlara göre oyun türlerini ve oyunun yaratıcılığa etkisini öğrenir. | ||||||||||||||
| 4 | Oyunun tarihsel gelişimini, Türk Kültürü oyun ve hareket temelli oyunlarla ilgili uygulamalar ile farklı kültürlerdeki oyunu öğrenir. | ||||||||||||||
| 5 | Hareket temelli oyun etkinliklerini gerçekleştirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Kısa Sınav | 25 |
| 1. Ödev | 50 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 70 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,8 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||