Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Alan Seçmeli III (Eğitim Teknolojisinde Yeni Yönelimler) BTE 406 8 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ZELİHA DEMİR KAYMAK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Nazire Burçin HAMUTOĞLU
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu ders kapsamında eğitim teknolojisinde meydana gelen kuramsal ve teknolojik gelişmelerden öğrencileri haberdar etmek ve yeni gelişmeleri incelemek amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği Öğrenme yaklaşımlarında yeni yönelimler, Öğretim stratejilerinde yeni yönelimler, Öğretim yöntem ve tekniklerinde yeni yönelimler, Öğretim yöntem ve tekniklerinde yeni yönelimler ve Öğretim tasarımında yeni yönelimler, Bilişim teknolojilerindeki dönüşümler ve Uzaktan eğitimde yeni yönelimler
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğretim teknolojisinin tanımı ve ilgi alanları ile ilgili yorum yapar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 Öğretim teknolojileri ve öğrenme yaklaşımları arasındaki ilişkiyi açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
3 Öğretim teknolojilerindeki kuramsal gelişmeleri takip eder Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
4 Yeni öğretim teknolojilerini tanır ve kullanır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin hedefleri ve temel kavramlar
2 Öğretim Tasarımı Teorisi
3 Davranışçılık ve öğretim teknolojileri
4 Bilişsel yaklaşım ve öğretim teknolojileri
5 Yapılandırmacılık ve öğretim teknolojileri
6 Okullarda Teknoloji Entegrasyonu
7 Ara sınav
8 Yeni Nesil Öğrenenler
9 Öğrenme Tarzı ve Öğretim Teknolojileri
10 Uyarlanabilir Öğrenme Sistemleri
11 Web Temelli öğrenme ve değerlendirme
12 Mobil Öğrenme
13 Uzaktan eğitimde yeni yönelimler
14 Eğitim Teknolojisi İle İlgili Yapılan Araştırmalar
Kaynaklar
Ders Notu Öğretim Teknolojilerinin Temelleri: Teoriler, Araştırmalar, Eğilimler. Editörler: Çağıltay, K., Göktaş, Y. Pegem Akademi Yayıncılık. 2013
Ders Kaynakları Handbook of Research for Educational Communications and Technology. A Project of the Association for Educational Communications and Technology (AECT). onassen, David H., Ed. Macmillan Library Reference USA.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 40
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 1 10 10
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 99
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,96
Dersin AKTS Kredisi 5