Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar | SBE 507 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HÜLYA ÇELİK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sosyal Bilgilerde öğrenme ve öğretmeyi açıklayabilme, |
Dersin İçeriği | Sosyal Bilgilerde öğrenme ve öğretme, aktif öğrenme, yapılandırmacı öğrenme, probleme dayalı öğrenme, eleştirel düşünmeyi öğrenme, teknoloji ve sosyal bilgiler öğretimi, işbirliğine dayalı öğrenme, kavram öğrenme, tam öğrenme, sosyal bilgilerde demokratik değerlerin öğretimi, sosyal bilgiler öğretiminde tartışma ve beyin fırtınası. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sosyal Bilgilerde öğrenmeyi tanımlayabilir, | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
2 | Sosyal Bilgilerde öğretmeyi açıklayabilir, | Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, |
3 | Aktif öğrenmeyi yorumlayabilir, | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav , Sözlü Sınav, |
4 | Yapılandırmacı öğrenme, probleme dayalı öğrenme, eleştirel düşünmeyi öğrenmeyi ayırt edebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, Sınav , |
5 | Teknoloji ile sosyal bilgiler öğretimi arasındaki ilişkiyi formüle edebilir, | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Sözlü Sınav, |
6 | Sosyal bilgilerde demokratik değerlerin önemini değerlendirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Planlama | |
2 | Sosyal Bilgilerde öğrenme ve öğretme | |
3 | Aktif öğrenme | |
4 | Yapılandırmacı öğrenme | |
5 | Probleme dayalı öğrenme | |
6 | Eleştirel düşünmeyi öğrenme | |
7 | Teknoloji ve sosyal bilgiler öğretimi | |
8 | İşbirliğine dayalı öğrenme | |
9 | İşbirliğine dayalı öğrenme | |
10 | Kavram öğrenme | |
11 | Tam öğrenme | |
12 | Sosyal bilgilerde demokratik değerlerin öğretimi | |
13 | Sosyal bilgiler öğretiminde tartışma ve beyin fırtınası | |
14 | Dersin genel değerlendirmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] AÇIKGÖZ, K. Ü. (2004). Aktif Öğrenme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 8 | 16 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |